קבלו אותו: שחקן הרכש הכי יקר בתולדות מנצ'סטר יונייטד

עכשיו זה רשמי: חואן מאטה הספרדי נרכש על-ידי "השדים האדומים" מצ'לסי בתמורה לכ-37.1 מיליון ליש"ט, ושבר את השיא שהיה שמור עד היום לברבאטוב

אולי זה בגלל העונה הגרועה שעוברת עליה, במסגרתה היא כבר הודחה מכל הגביעים המקומיים ומדורגת רק במקום השביעי בפרמיירליג; ייתכן כי הסיבה העיקרית היא יתרות המזומנים הגדולות שיש לה בבנק, שמוערכות בכ-80 מיליון ליש"ט; או שמא מדובר בניסיון להקפיץ בחזרה את שווי השוק של הקבוצה בוול-סטריט, שצנח לאחרונה מתחת ל-2.5 מיליארד דולר, אחרי שבמאי 2013 כבר עמד על למעלה מ-3 מיליארד דולר. כך או כך, השורה התחתונה היא שמנצ'סטר יונייטד החליטה סוף-סוף לבזבז כסף. הרבה כסף.

"השדים האדומים" הודיעו רשמית כי רכשו מצ'לסי את הקשר הספרדי חואן מאטה. על-פי הדיווחים, העסקה נאמדת ב-37.1 מיליון ליש"ט, במה שמהווה, על-פי "הדיילי מייל", שיא מועדון חדש (הקודם: רכישתו של דימיטאר ברבאטוב הבולגרי מטוטנהאם בתמורה ל-31.5 מיליון ליש"ט ב-2009). מאטה, שהגיע אתמול (שבת) במסוק למתחם האימונים של מנצ'סטר יונייטד לעבור את הבדיקות הרפואיות, צייץ בטוויטר של "השדים האדומים": "אני מאושר להגיע למועדון גדול כמו מנצ'סטר יונייטד".

צ'לסי הצליחה להעלות משמעותית את ערכו של מאטה, 25, אותו רכשה בקיץ 2011 מוולנסיה עבור כ-23.5 מיליון ליש"ט. ב-82 ההופעות שרשם במדיה בפרמיירליג, הוא כבש 17 שערים ובישל 32 נוספים. עם זאת, השנה, עם הגעתו של ז'וזה מוריניו לקבוצה - הוא איבד את מקומו בהרכב. על-פי "האינדיפנדנט", שכרו באולד טראפורד יקפוץ משמעותית (150 אלף ליש"ט בשבוע, בהשוואה לכ-70 אלף שהרוויח בצ'לסי).

צ'לסי ממשיכה בכך להיות מעורבת בכל העסקאות הגדולות ביותר שנחתמות בחלון ההעברות של חורף 2014 בכדורגל האירופי. כזכור, רכשה קבוצתו של רומן אברמוביץ' את נמני מאטיץ' הסרבי מבנפיקה תמורת כ-22 מיליון ליש"ט. במקביל, היא מכרה כאמור את מאטה, וגם את קווין דה ברוינה הבלגי, שעבר לוולפסבורג הגרמנית תמורת כ-15 מיליון ליש"ט. שחקן נוסף שיצטרף לצ'לסי בחלון הנוכחי הוא מוחמד סלאח, כוכבה המצרי של פ.צ באזל, שדמי רכישתו יסתכמו ב-11 מיליון ליש"ט.