נתניהו: "אין אף מנהיג שלא נוקש על דלתנו"

בראיון ל-CNN אמר ראש הממשלה כי מנהיגי העולם וחברות ענק מבקשות לשתף פעולה עם ישראל בתחום הסייבר ■ "אנחנו שולטים בהוצאות ובשיעורי המס" ■ ל-CNBC אמר: "יש לי אפס אמון ברוחאני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם לא התראיין לתקשורת הישראלית בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אולם לרשתות הזרות הוא מצא את הזמן לספר על כלכלת ישראל, על פיתוח הסייבר הישראלי ועל הגרעין האיראני.

"אם יש מדינה אחת שהרוויחה מאיומי הסייבר הגוברים בעולם זו ישראל, שתחום הסייבר הוא כעת חלק קריטי מהכלכלה שלה", הסביר ריצ'ארד קווסט מ-CNN בפתח הראיון עם נתניהו.

נתניהו ציין ראשית כי "קודם כל צריך לנהל את הכלכלה ברמת המאקרו. אנחנו שולטים בהוצאות ובשיעורי המס ואפילו מנסים להוריד אותם אם אפשר. הדבר השני הוא חדשנות, חדשנות, חדשנות. וזה מה שיש לנו, ישראל היא מדינת החדשנות, יש לנו מן התפוצצות של היי-טק, ועכשיו אנחנו מתמקדים בשדה אחד - הגנת סייבר".

נתניהו סיפר כי מדובר ב"סיפור פנטסטי" וכי אין מנהיג אחד של מדינה שהוא פגש בדאבוס, כמו גם חברות רבות כמו גוגל, יאהו, וסיסקו, אשר "נוקשים על הדלת" של ישראל למען שיתוף פעולה בתחום.

"הם רוצים את הנסיון שלנו בהגנת סייבר", אמר ראש הממשלה. "הם רוצים את כל האפשרויות של כלכלת האינטרנט ואנחנו עושים כמעט את הכל, והם רוצים יותר ויותר אבטחת סייבר. זאת, מפני שהאנשים שצופים בזה, בטח יש להם חשבונות בנק, שבטח שליש מהם מאובטחים על ידי חברות שפותחו בתל אביב או אפילו מתל אביב עצמה".

קווסט שאל את נתניהו איך הוא רואה את הסייבר לעומת גילויי הגז לחופי ישראל, ונתניהו אמר כי "אני חושב שהכלכלה הגלובלית מונעת על ידי האינטרנט והאינטרנט הוא אריה שואג, והוא לא יכול לזנק למעלה בלי אבטחת סייבר, כי אחרת נהיה בג'ונגל.

"אז אני חושב שזה חשוב, אבל אתה צודק, אכן מצאנו גז ונפט אז מסתבר שמשה לא היה נווט כל כך גרוע. חשבנו שהוא הביא אותנו למקום היחיד במזרח התיכון ללא אנרגיה, ושוב טעינו, משה צדק. אז עכשיו גילינו בים נפט וגז אבל למזלנו זה בא אחרי 60 שנה שבהן היינו חייבים להשתמש בשכל שלנו, אז אני לא חושב שיש סכנה ל'מחלה ההולנדית' אצלנו".

בתוך כך, בראיון לרשת CNBC, התייחס נתניהו לנשיא האיראני, חסן רוחאני, ואמר כי יש לו "אפס אמון" בו, וכי "הלוואי שהייתי יכול להאמין לו, אבל הם רק מדברים ולא עושים". נתניהו אמר כי "רוחאני התפאר בעבר שהוא רימה כוחות מערביים כשהיה מנהל המו"מ האיראני בנושאי הגרעין.

"אני חושב שחשוב למנוע מאיראן האמיתית, שנשלטת על ידי מי שמכונה המנהיג העליון עלי חמינאי, להשיג נשק גרעיני. זה לטובת כולם ולמען השלום".