גם השנה: הפרסומת של סודה סטרים נפסלה לשידור בסופרבול

בפרסומת נראית הפרזנטורית סקרלט ג'והנסן אומרת: "Sorry, Coke and Pepsi" ■ רשת FOX: האזכור המפורש של קוקה-קולה ופפסי הוא העילה לפסילה

הפרסומת לסופרבול של חברת המשקאות הישראלית סודה סטרים נפסלה לשידור. רשת FOX, שמשדרת השנה את גמר ליגת הפוטבול, הודיעה לחברה כי האזכור המפורש של המילים "קוקה-קולה" ו"פפסי" בפרסומת, הוא העילה לפסילה.

מצוות החברה שהכין את הפרסומת נמסר כי רשת FOX מבקשת ממנה למחוק מהפרסומת את המשפט שבו אומרת הפרזנטורית של סודה סטרים, סקרלט ג'והנסון: "Sorry, Coke and Pepsi".

גם בשנה שעברה נפסלה לשידור הפרסומת של החברה, בה נראו בקבוקים מתפוצצים של קוקה-קולה ופפסי. בתגובה לפסילה ערכה אז סודה סטרים גרסה מרוככת לפרסומת, מה שעשוי להיות הפתרון גם השנה.

הפרסומאי אלכס בוגוסקי, שמוביל את הצוות שיצר את הפרסומת, אמר לעיתון "USA Today" כי "אני מאוכזב מאוד ש-FOX בחרה להגן על המפרסמים הגדולים שלה במקום על הצרכנים ועל איכות הסביבה".

בוגוסקי מכוון לקו הפרסומי של החברה שמתמקד ביצירת משקאות מוגזים ללא סוכר ובחיסכון בבקבוקי פלסטיק.

מנכ"ל סודה סטרים, דניאל בירנבאום, הגיב בחריפות לפסילה ואמר כי "אם הייתי יכול לבקש החזר כספי, הייתי שמח לבטל את העסקה". את האמירה יש כמובן לסייג, נוכח העובדה שהפסילה מייצרת עבור החברה יחסי ציבור ופרסום, שספק אם הייתה משיגה עם תשדיר פרסומת "רגיל" שלא היה נפסל.

ביקורת נגד סקרלט ג'והנסון

בינתיים עומדת ג'והנסון עצמה במרכזה של ביקורת מצד חוגים שונים, על כך שהסכימה לשמש כפרזנטורית של חברה ישראלית. במרכז הביקורת עומדת העובדה שמדובר בחברה ישראלית שפועלת גם במישור אדומים, כך שבעקיפין משתמע כי ג'והנסון תומכת במדיניות הישראלית בשטחים.

בהצהרה שפרסמה באתר החדשות "האפינגטון פוסט" כתבה ג'והנסון כי היא מעולם לא התכוונה להיות שופר של שום תנועה חברתית או פוליטית. היא הוסיפה כי היא תומכת ב"שיתוף-פעולה כלכלי וחברתי בין מדינה ישראלית דמוקרטית לבין פלסטין. סודה סטרים היא חברה שלא רק מחויבת לאיכות הסביבה, אלא גם לבניית גשר לשלום בין ישראלים ופלסטינים וליצירת קשרים כלכליים שמבוססים על שכר הוגן וזכויות עובדים - וזה מה שקורה מדי יום במפעל שלהם במישור אדומים. אני מאמינה בשקיפות כלפי הצרכנים ובטוחה שהם יעשו את הבחירה שלהם. אני תומכת במוצר של סודה סטרים, ולמרות הביקורת נגדי, אני מקווה שהפוקוס הזה יוביל להצפת הנושא ולקידום הדיאלוג לשלום בעתיד הקרוב".