רווחי דיסקונט יקטנו בכ-135 מ' ש' משיערוך מניות הבינלאומי

דיסקונט: לאור פניית הפיקוח על הבנקים, החליט הבנק לערוך בדוחות ליום 31 בדצמבר 2013 הפרשה נוספת לירידת ערך ההשקעה במניות הבנק הבינלאומי בגין ההפסד הצפוי ■ אתמול הודיע הבנק כי לא ימכור את דיסקונט ניו-יורק

בנק דיסקונט מדווח הבוקר (ד') כי לאור פניית הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, על רקע הפקיעה הצפויה של זכות הבנק להמליץ על מינוי דירקטורים בבנק הבינלאומי בחודש מארס 2014 ועל רקע קביעת הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין ירידת החזקות הבנק בבנק הבינלאומי, החליט הבנק לערוך בדוחות ליום 31 בדצמבר 2013 הפרשה נוספת לירידת ערך ההשקעה במניות הבנק הבינלאומי בגין ההפסד הצפוי.

כתוצאה מכך הבנק החליט להעמיד את ההשקעה בספרי הבנק ליום 31 בדצמבר 2013 על שווי השוק של המניות. להערכת הבנק, כתוצאה מההחלטה האמורה, הסעיף "חלק הבנק ברווחי הבנק הבינלאומי" והרווח הנקי בשנת 2013 יקטנו בסכום של כ-135 מיליון שקל.

נזכיר כי אתמול (ג') דיווח בנק דיסקונט כי הדירקטוריון החליט שלא למכור את דיסקונט ניו-יורק. עם זאת, הבנק ציין כי ימשיך לקדם מגעים למכירת החברה-הבת של דיסקונט ניו-יורק - דיסקונט בנק לטין, הפעיל באורוגוואי, בעיקר בתחום הקמעונאי.

ההחלטה שלא למכור את דיסקונט ניו-יורק אינה מפתיעה במיוחד. לפני כמה שבועות הודיעה קבוצת ברונפמן-שראן כי היא יוצאת מגרעין השליטה בבנק. בעלי השליטה תמכו במכירת הבנק האמריקאי, וההערכות היו כי מרגע שיצאו מהבנק, פחת הסיכוי למכירת דיסקונט ניו-יורק.