אמי פלמור: שירות לאזרח - המוטו החדש של משרד המשפטים

מנכ"לית משרד המשפטים החדשה: "אני מחויבת לצקת תוכן של ממש במושג 'משרת ציבור'; המפתח בידינו לפשט תהליכים ולצמצם ביורוקרטיה"

שירות לאזרח - זה המוטו החדש של משרד המשפטים על כל יחידותיו; כך עולה מנאום כניסתה לתפקיד של מנכ"לית משרד המשפטים החדשה, עו"ד אמי פלמור, שהחליפה בתפקיד את ד"ר גיא רוטקופף, לאחר שכיהן בו במשך למעלה מ-4 שנים.

"אני מחויבת לצקת תוכן של ממש במושג 'משרת ציבור'", אמרה פלמור. "המילה שירות תישמע שוב ושוב על-ידי. שינוי שפה ותפיסה אל עבר מושגים כמו: יעילות, בקרה, מדדים, תפוקה - ומעל לכל איכות השירות".

פלמור, ששימשה ב-14 השנים האחרונות כמנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, מונתה לתפקיד על-ידי שרת המשפטים ציפי לבני, והממשלה אישרה את המינוי לפני כשבועיים.

לדברי פלמור, "חזוני ביחס למשרד המשפטים, משרד שגאוותו והאתוס המקצועי שלו על היותו שומר סף בנושאים רבים, הוא שחובתו לשמש כמתווך זכויות, מנגיש צדק, גשר, נוכח האוכלוסיות המגוונות הנזקקות לשירותיו, המתקשות לא פעם במימוש זכויותיהן, והנושאים המורכבים שעליהם הוא מופקד. עלינו להיות חלק מהפתרון, ולא חלק מהבעיה. המפתח בידינו לפשט תהליכים ולצמצם ביורוקרטיה".

על-פי ההערכות, פלמור תבקש לתת מקום מרכזי ליחידות הרבות שמשרד המשפטים מאגד תחתיו, מלבד הפרקליטות ומערך הייעוץ המשפטי לממשלה, המקבלים כיום את קדמת הבמה.

"להזכירכם", אמרה פלמור בטקס חילופי המנכ"לים שנערך אתמול (ג'), "משרד המשפטים מורכב מיחידות ענק הנותנות שירותים מגוונים וחיוניים לכלל האוכלוסייה, והוא עושה זאת בכל קצוות הארץ - סיוע משפטי אזרחי למעוטי יכולת, פיקוח על כספם של חסויים, רישום והסדר זכויות במקרקעין, רישום פטנטים וסימני מסחר, ניהול הליכי פשיטת-רגל ופירוק חברות, שלתוצאותיהם, כפי שלמדנו בשנים האחרונות, יש השלכות כלכליות מרחיקות לכת הנוגעות בסופו של יום בחסכונות הפנסיה של האזרח הקטן".