הבורסה ננעלה בעליות: מניות "לוויתן" זינקו עד 6.4%

עיסקת הענק שבה תכנס וודסייד האוסטרלית כשותפה למאגר לוויתן צפויה להחתם השבוע ■ לאומי: הירידות בשוקי המניות בשבוע האחרון הן בבחינת תיקון ■ השותפות ב"תמר": מאגר הגז תמר SW מכיל כמעט טריליון רגל מעוקב של גז טבעי

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות בהובלת מניות "לוויתן" שזינקו בחדות. זאת, לאחר שביום חמישי נרשמו עליות חדות בוול סטריט ואילו ביום שישי סגרו המדדים מעבר לים בירידות. מניות הגז והנפט מרכזות עניין רב בעקבות הדיווחים מיום שישי ומהיום (על כך בהמשך). מחזור המסחר מסתכם בכ-603 מיליון שקל.

מדדי המניות דשדשו עד הצהריים ואז מניות "לוויתן" החלו לזנק בעקבות דיווח לבורסה של רציו המאשרר כי השותפות ממשיכות לקיים מגעים עם וודסייד להשקעה במאגר הגז (פרטים על העסקה - בהמשך). המשקיעים ממשיכים לנהור למניות ולפי נתונים שריכז "גלובס", בחודש ינואר גייסו קרנות הנאמנות המנייתיות סכום של 900 מיליון שקל - היקף דומה לזה שגויס בכל שנת 2010. (לסיפור המלא)

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בירידות, לאחר שמרבית היום נסחרו המדדים בירידות. זאת, על רקע נתוני מאקרו באירופה ובארה"ב, ולאחר שביום חמישי ננעל המסחר בעליות חדות בעקבות דוחות טובים של חברות מובילות.

הירידות בשוקי המניות בשבוע האחרון הן בבחינת תיקון בלבד ולא מהוות שינוי מגמה - כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. "החששות העיקריים נוגעים להתפתחויות במספר מדינות מתעוררות, ולאפשרות שהידרדרות במצב הפיננסי במדינות אלו עלולה להשפיע לרעה על המערכת העולמית. אנו מעריכים שההסתברות להתדרדרות למשבר כולל הינה נמוכה, ומתייחסים לירידות בשבוע האחרון כאל תיקון ולא כשינוי מגמה", נכתב בסקירה.

העיסקה עם וודסייד תחתם השבוע?

עיסקת הענק שבה תכנס וודסייד האוסטרלית כשותפה למאגר לוויתן צפויה להחתם במהלך השבוע. על כך דיווחנו ביום שישי. העיסקה צפויה להחתם ככל הנראה במהלך ביקור ראשי קבוצת דלק , רציו , ונובל אנרג'י באוסטרליה. הביקור יימשך כשבוע ובמהלכו צפויים השותפים ב"לוויתן" לבקר במתקני הנזלת גז שהקימה וודסייד באוסטרליה וכן לחתום על ההסכם הסופי.

רציו, השותפה ב-15% בזכויות בתגלית "לוויתן" טרם עסקת וודסייד, דיווחה הבוקר לבורסה כי היא מצויה במו"מ ראשוני עם חלק מהשותפים ברישיונות "מירה" ו"שרה" על מנת להצטרף כשותפה בהם. בעקבות הדיווח זינקה מניית מודיעין .

סוכנות הידיעות "בלומברג" פרסמה בסוף השבוע האחרון ידיעה נרחבת על חברת התרופות הקנדית Valeant עם בשורה מעניינת מאוד למשקיעי טבע . מנכ"ל ואלנט מייק פירסון ציין כי מטרתו היא להוביל את החברה להיות אחת מחמש חברות התרופות הגדולות בעולם עד סוף 2016, כלומר לעקוף חברות ענק כגון Sanofi או Merck. בכתבה מצוטטים מספר גורמים, המעריכים כי ואלנט תוביל למיזוג עם אחת מהשתיים: חברת Actavis בעלת שווי של 31 מיליארד דולר או טבע (שווי של 42.3 מיליארד דולר).

מאגר הגז תמר SW (דרום-מערב) מכיל כמעט טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי, כמות כפולה מהאומדן המקורי, כך עולה מדיווח בורסה שפרסמו ביום שישי שותפויות "תמר" - ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים.