מנכ"לית קבוצת גולף, אילנה קאופמן, פורשת מתפקידה

אחרי 20 שנה הודיעה קאופמן לבעלי השליטה בחברה על רצונה לסיים את תפקידה ■ קאופמן: "גולף היום בשלה, מרוויחה וללא חובות"

אחרי קרוב לשני עשורים בקבוצת גולף, אילנה קאופמן, מנכ"לית הקבוצה, מסיימת את תפקידה. הודעה ברוח זו מסרה קאופמן לבעלי השליטה בחברה בסוף השבוע האחרון.

קאופמן אומרת היום (א') ל"גלובס", "20 שנה חלפו לי ביעף. עשיתי, נהניתי. יצרתי. הכול בעבודת צוות. זו לא החלטה קלה. זה צער מהול בשמחה. אני מאוד רוצה לעשות דברים אחרים, אבל גם מאוד קשה לי לעזוב חברה שבנינו במשך 20 שנה. גולף היום בשלה, מרוויחה וללא חובות. תמיד הרווחנו כסף".

רחוקה ב-50% משוויה בשיא

קאופמן כיהנה בתפקיד במשך שני עשורים, להוציא הפסקה של שנה וחצי שבהן כיהנה כסמנכ"לית סחר של מגה רבוע כחול. כשקאופמן הגיעה לגולף החברה מנתה כ-40 חנויות והיום היא מונה 300 חנויות בשבע רשתות אופנה, טקסטיל והלבשה תחתונה, והיא מעסיקה 1,800 עובדים.

קבוצת גולף נסחרת היום לפי שווי של 474.7 מיליון שקל. מתחילת 2013 עלתה מניית גולף ב-42%, אך היא רחוקה בכ-50% מהשיא שנרשם באוקטובר 2010, אז נסחרה החברה לפי שווי של מיליארד שקל.

קאופמן נחשבת למנכ"לית מצוינת ותחת ניהולה חילקה החברה היותר מחצי מיליארד שקל כדיבידנד. בתקופת כהונתה רכשה גולף את הרשתות אינטימה, פולגת ובלו בירד. פרט לכך, הקימה קאופמן את רשת הנעליים מקס מורטי, נפרדה מכיתן כספקית ופיתחה את פעילותה העצמאית של גולף.

גולף היא חלק מכלל תעשיות, שנמכרה ללן בלוובטניק בעקבות היקלעותה של קבוצת אי.די.בי לקשיים. ההחלטה של קאופמן לסיים את תפקידה מגיעה חודש לאחר מינויו של אהרון מידן ליו"ר פעיל בקבוצת גולף.