הטיפ היומי: צפוי לחץ על מניית אפל בטווח הקצר

ב-Saxo Bank מצביעים על הגורמים החיוביים והשליליים בדוחות אפל שפורסמו בשבוע שעבר, וצופים באשר לעתיד

חברת הטכנולוגיה אפל נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-447 מיליארד דולר. החברה, יצרנית האייפון והאייפד, חגגה באחרונה 30 שנה להשקת מחשב המקינטוש הראשון, ובמקביל, פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הפיסקלי הראשון.

התוצאות הרבעוניות היו טובות מהצפוי בשורת ההכנסות וברווח למניה, אך מכירות האייפון היו מאכזבות, וכך גם התחזיות לרבעון השני. השוק התאכזב מהתוצאות והמניה ירדה באותו יום ב-6.9% במסחר המאוחר. אנו מצביעים על הגורמים החיוביים והשליליים בדוחות.

בצד השלילי: אפל צופה הכנסות של 42-44 מיליארד דולר ברבעון השני, פחות מתחזיות השוק. לרוב אפל הייתה מפרסמת תחזיות שמרניות, אך השוק מעריך שלאור שיעורי הצמיחה הנמוכים הנובעים מגודל החברה, זה כבר לא כך. מכאן, שאפל לא צופה צמיחה ביחס לרבעון המקביל.

מכירות האייפון, שמהוות 56% מההכנסות, היוו אכזבה. 51 מיליון יחידות נמכרו לעומת צפי ל-54.7 מיליון, וזה מעלה את השאלה האם השוק מתחיל להיות רווי או שישנה סוגיית תמחור חמורה.

כולם מצפים למוצרים חדשים מאפל, אך בשיחת הוועידה החברה לא מסרה רמזים בנושא, מעבר לדברי המנכ"ל, טים קוק, שיושקו השנה מוצרים חדשים. המשקיעים לא מהמרים על מוצרים פורצי דרך, אלא רק על "עוד מאותו הדבר".

בצד החיובי: הדבר הברור ביותר הוא העובדה שההכנסות היו גבוהות מהצפוי ברבעון, 57.6 מיליארד דולר לעומת צפי ל-57.4 מיליארד דולר, וזאת למרות מכירות נמוכות מהצפוי של אייפון. העלייה במחיר המכירה הממוצע מעיד על חוזק המותג.

מכירות האייפד היו טובות מהצפוי, גם בכמות היחידות וגם במחיר הממוצע. עסקי האייפד צומחים בקצב בריא, גם אם נמוך מאשר בעבר, ויש בהם אפסייד.

הנתונים המצרפיים מצביעים על האטה בצמיחה, אבל כשמסתכלים לעומק רואים גם צמיחה מהירה במכירות בשווקים המתעוררים.

אנחנו עדיין מאמינים שאפל יכולה להשיג שיעורי צמיחה גבוהים מהממוצע בשנים הבאות. להערכתנו, צפוי לחץ על המניה בטווח הקצר. בעבר הערכנו שהמניה תגיע ל-650 דולר השנה (פרמיה של כ-30% על מחיר השוק), אך נראה שסביר יותר שתגיע ל-600 דולר - כ-20% מעל מחירה הנוכחי.

פיטר גרנרי, ראש תחום אסטרטגיית מניות, Saxo Bank

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם