"עוקץ הסלבס": ניב בורסוק הורשע במירמה בכמיליון שקל

עפ"י הסדר הטיעון, בורסוק יודה בעבירות וירצה 10 חודשי מאסר בפועל ■ בעבר פורסם כי בורסק הונה את ציון ברוך, רון קופמן ומוני פנאן ז"ל

ניב בורסוק, שנודע בפרשת "עוקץ הסלבס", הורשע היום (ג') בהסדר טיעון בעבירות מירמה בסכום כולל של כמיליון שקל והימלטות לחו"ל עם דרכון מזויף.

על-פי הסדר הטיעון שהוגש לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ג'ורג' קרא, בורסוק יודה בעבירות וצפוי לרצות 10 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו בישראל, ובנוסף מאסר על-תנאי בסכום של 50 אלף שקל או 5 חודשי מאסר בפועל. גזר הדין יינתן ב-16 בפברואר.

על-פי כתב האישום, בורסוק, בן 36, ביצע מירמה בסכום כולל של מיליון שקל. הוא הורשע בשתי עבירות של קבלת דבר במירמה, בשתי עבירות של עשיית מעשה במזיד בכוונה להתחמק ממס עורמה ותחבולה, וכן בעבירות זיוף, שימוש במסמך מזויף והתחזות לאדם אחר.

‏בורסוק, שנמלט מהארץ לפני כשנתיים לאחר שהתגלו החשדות נגדו, השתלב קודם לכן בברנז'ת הבידור הישראלית וניהל במקביל למעשי ההונאה סגנון חיים ראוותני, שכלל חברות מלכות יופי ודירה שכורה כפולת-מפלסים ב"פרויקט המשתלה", שעלותה 15 אלף שקל בחודש. הוא נסע במכונית ב.מ.וו שכורה מסדרה 7 ובזבז עשרות אלפי שקלים על מסעדות ובילויים.

בעבר פורסם כי שניים מהאנשים שאותם עקץ בורסוק היו עיתונאי הספורט רון קופמן ומנהל מכבי תל-אביב בכדורסל, מוני פאנן ז"ל. ‏המקרים של קופמן ופאנן אינם נכללים בכתב האישום. כן נכלל בכתב האישום המקורי עוקץ לכאורה של השחקן-קומיקאי-זמר ציון ברוך, כוכב שלישיית "מה קשור", אולם בכתב האישום המתוקן הדבר לא נוכח.

בורסוק אמר בדיון: "אני רוצה להגיד שבאתי לבית המשפט כדי לקחת אחריות על הדרך שהלכתי בה. אני יודע שהלכתי בדרך לא טובה ונכונה, אני יודע שבדרך הזו נפגעו אנשים, בעיקר יוסי אמודאי, המשפחה שלי וחברים שתמכו בי. אני לוקח על עצמי את העונש במטרה לשלם את חובי לחברה ולאנשים שפגעתי בהם. אני מקווה שאחרי שארצה את העונש אוכל לפתוח דף חדש".

בורסוק יוצג בידי עו"ד רונן רוזנבלום.