"עוקץ הסלבס": כך הונה בורסוק סלבריטאים - וחי חיי פאר

‎כתב האישום שהוגש נגד ניב בורסוק חושף מעשי מירמה בסכום כולל של 11 מיליון שקל ■ אחד הנפגעים ממעשיו הוא הקומיקאי ציון ברוך, שנעקץ במאות אלפי שקלים ■ פרשות ההונאה של רון קופמן ומוני פנאן ז"ל נותרו מחוץ לכתב האישום

‎‎האיש שניצל את קשריו בעולם הבידור כדי להונות את חבריו הידוענים יועמד לדין: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד ניב בורסוק, בן 36, בגין עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הוצאת צ'ק ללא כיסוי, זיוף, התחזות לאדם אחר ועוד.

‏על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ראאד ענוז, בורסוק רימה חברות, רובן למתן הלוואות חוץ-בנקאיות, בסכום כולל של 11 מיליון שקל, וכן אנשים פרטיים בהם השחקן ציון ברוך משלישיית "מה קשור".

‏בורסוק מואשם ב-4 אישומים שונים בביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאדם אחר והוצאת צ'קים ללא כיסוי. כמו כן, הוא מואשם כי נמלט לחו"ל באמצעות זיוף דרכונו של אחיו על-ידי החלפת התמונה של אחיו בתמונתו, בכוונה להתחמק מתשלום החובות למתלוננים.

לדברי הפרקליטות, "בורסוק פעל בביצוע מעשי המירמה באופן שיטתי, מתוכנן, תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו חבריו ומכריו כדי ליצור לעצמו רווח כספי נכבד, ולהימלט לחו"ל".

‏בורסוק, שנמלט מהארץ לפני כשנתיים לאחר שהתגלו החשדות נגדו, השתלב קודם לכן בברנז'ת הבידור הישראלית וניהל במקביל למעשי ההונאה סגנון חיים ראוותני, שכלל חברות מלכות יופי ודירה שכורה כפולת-מפלסים ב"פרויקט המשתלה", שעלותה 15 אלף שקל בחודש. הוא נסע במכונית ב.מ.וו שכורה מסדרה 7 ובזבז עשרות אלפי שקלים על מסעדות ובילויים.

לפני כשבועיים גורש בורסוק מהפיליפינים לישראל, לאחר שהוצא לו צו מעצר בפיליפינים, וכעת הוא יובא לדין.

בעבר פורסם כי שניים מהאנשים שבורסוק עקץ אותם היו עיתונאי הספורט רון קופמן ומנהל מכבי תל-אביב בכדורסל, מוני פאנן ז"ל. בראיון לחדשות 2 לפני כשנתיים אמר קופמן כי "בורסוק הוא ממש נוכל מקצועי, עקץ פה אנשים בסכום של בין 20 ל-40 מיליון שקל. עקצו אותי ברמה שלא היה לי כסף לסיגריות, לדלק, לא היה לי גרוש בכיס".

‏המקרים של קופמן ופאנן אינם נכללים בכתב האישום. כן נכלל בכתב האישום המקרה שבו עקץ בורסוק את השחקן-קומיקאי-זמר ציון ברוך, כוכב שלישיית "מה קשור".

לפי כתב האישום, בורסוק היה מיודד עם ברוך (בכתב האישום מופיעים רק ראשי-התיבות של שמו). ב-3 הזדמנויות שונות בשנת 2006 הלווה ברוך לבורסוק כספים שהסתכמו בכ-520 אלף שקל, ובתמורה העביר לו בורסוק עשרה צ'קים שיועדו לתשלום החוב. לדברי הפרקליטות, רוב הצ'קים היו ללא כיסוי, הבנק לא כיבד אותם, והחוב לא נפרע במלואו.

‏עוד מתאר כתב האישום כיצד בנובמבר 2009 הציע בורסוק לברוך לרכוש עבורו מכונית פונטיאק-סולטיס מחברת אלפא-סחר תמורת 180 אלף שקל, מתוכם מקדמה בסך 52 אלף שקל במזומן. ברוך, שהתפתה לרכוש את המכונית, העביר לבורסוק 52 אלף שקל, ואת היתרה אמור היה בורסוק לממן ב-6 צ'קים דחויים.

‏‎‎שילם לברוך חלק נכבד מהחוב

‏‎‎בסמוך לכך, נטען, מילא בורסוק סכומים ותאריכים דחויים ב-5 צ'קים המשוכים מחשבון הבנק של אנשים אחרים שהוא הונה אותם, והעבירם לנציג חברת אלפא להשלמת התשלום עבור הפונטיאק. "באותה עת ידע בורסוק כי מדובר בצ'קים ללא כיסוי, כך שחברת אלפא לא תקבל את התמורה לרכב של ברוך".

בהמשך נאלץ ברוך לשלם לחברת אלפא מכיסו את יתרת התשלומים עבור המכונית. לפי האישום, בהמשך מישכן בורסוק את דירת אמו לטובת ציון ברוך ולהבטחת תשלום החוב, ובורסוק שילם במשך השנים חלק נכבד מחובו לברוך.

בורסוק מואשם באישום זה בעבירות של קבלת דבר במירמה (קבלת הרכב עבור ציון ברוך במירמה) והוצאת צ'ק ללא כיסוי.

"סעיפי האישום נגד בורסוק הם רבים, וסכומי המירמה הגבוהים מקימים חשש משמעותי שמא ישוב בורסוק ויבצע עסקאות תרמית נוספות. המסוכנות הנשקפת ממנו נלמדת הן מכמות המעשים המיוחסים לו והן מתחכומם, בבחינת הכמות העושה את האיכות. מעובדות כתב האישום עולה כי בורסוק יזם את ה'עוקץ', התווה את דרכי פעולתו וקבע את מועד סיומו, כאשר נמלט לחו"ל", נכתב בכתב האישום.