כמה יעלו לכם השנה תחפושות לפורים - ואיך תוכלו לחסוך?

לא מוקדם מדי לבחור תחפושת לפורים ■ טווח המחירים והדגמים עדיין רחב, החל מברבי או רפונזל ב-50 שקל ועד דמויות מהפסטיגל האחרון ב-250 שקל

פורים בפתח, והחנויות מתמלאות תחפושות: שמלות מפוארות, גיבורי-על, דמויות ממופעי חנוכה ודמויות קלאסיות. האם כדאי להקדים ולקנות תחפושות או לחכות לרגע האחרון?

היתרון של קנייה כעת, יותר מחודש לפני החג, הוא לא רק בכך שהילדים יוכלו ליהנות מהתחפושת לא רק בימי החג אלא כבר כעת, אלא שאפשר למצוא מציאות בעיקר הודות למבצעי חיסול של תחפושות מהשנה שעברה: ברבי הרי לא השתנתה, ואם אפשר לשלם עבורה 50 שקל (בפיראט האדום), למה לא? תחפושת נינג'ה של יובל כספין מהשנה שעברה עולה גם היא 50 שקל, ובטויס אר אס תחפושות 2013 נמכרות במבצעי 1+1. שווה לבחון את מדפי העודפים, ובשלב זה ההיצע גדול.

בשלב זה עדיין אפשר להספיק לרכוש תחפושת בחנויות הווירטואליות ולמצוא תחפושות מיוחדות שאין בחנויות (למשל דמויות מהסרט צעצוע של סיפור או נקניקיה בלחמניה). לעתים הן גם זולות יותר, אבל יש להביא בחשבון את עלות המשלוח.

שיטוט בין החנויות מגלה כי המחירים ירדו ביחס לשנה שעברה. טווח המחירים רחב יותר וההיצע גדול, וכולל מבחר לא רע של תחפושות מהשנה שעברה.

ספיידרמן ב-40 שקל וגם ב-180 שקל

תחפושות שהן להיטים קלאסיים, כמו ספיידרמן או שלגיה, אפשר למצוא בכמה רמות של מחיר ושל איכות: שלגיה לא מקורית תעלה 40 שקל, לעומת שלגיה אמיתית ועדכנית שתטפס ל-150 שקל. גם ספיידרמן "פשוט" אפשר למצוא ב-40 שקל בעוד שספיידרמן מקורי יעלה 180 שקל, ספיידרמן "בינוני" יעלה 90 שקל (ובטויס אר אס כרגע במבצע ב-60 שקל). לא רק האיכות היא מדד למחיר, אלא גם הקולקציה העונתית: בכפר השעשועים תחפושת מיני מאוס מבית שושי זוהר עולה 150 שקל, בעוד ששמלת מיני מאוס דומה להפליא ולא פחות מתוקה משנה שעברה עולה 90 שקל. תחפושת של יובל המבולבל מהשנה שעברה עולה 120 שקל במקום המחיר הנקוב עליה, גם הוא מהשנה שעברה: 230 שקל.

הלהיטים נגמרים ראשונים

בסוף השבוע הקרוב יופצו עלוני הפרסום של חנויות הצעצועים ושל יצרני התחפושות. עדיין לא בכל החנויות נמצאים הלהיטים החדשים. המוכרים בחנויות הסבירו כי להיטים המבוקשים, דוגמת דמותו של עוז זהבי (כוח האש) מהפסטיגל או פאואר ריינג'רס, יצטמצמו במהירות, כך שאם אתם או הילדים שלכם נעולים על להיט תורן - לא תוכלו להמתין יותר מדי. למי שמתכנן לרכוש תחפושת של כוכב פסטיגל כדאי לזכור שמדובר בתחפושת הרלוונטית לשנה הזו בלבד, כך שלא תוכלו להעביר אותה לאחים הקטנים או למכור אותה כמשומשת. לראייה, תחפושות של כוכבי הפסטיגל שהיו הלהיט בפורים הקודם: עומדים כעת בסטנד החיסולים במחיר של 20-30 שקל (לעומת 200 שקל המחיר ששולם עבורן ב-2013).

שפע מבצעים כבר עכשיו

התחרות בין הרשתות והחנויות מובילה לא רק להיצע גדול של תחפושות אלא גם למבצעים. ככל שיתקרב מועד החג תערוכנה החנויות מבצעים והוזלות על המלאי שנותר.

כבר כעת מציעים בטויס אר אס להוריד קופון הנחה מאתר האינטרנט או מעמוד הפייסבוק של הרשת באמצעותו מחירי מגוון תחפושות נמוכים בעשרות אחוזים מהמחיר הרשמי.

יש מבצעים גם דרך מועדוני לקוחות: לדוגמה מזרחי-טפחות מציע לעמיתי מועדון הלקוחות 50 שקל הנחה בקניית תחפושות של דיסני בטויס אר אס.

כדאי לזכור שברשתות שמופעלות באמצעות זכיינים כמו כפר השעשועים, הפיראט האדום או עידן 2000, יש מבצעים נקודתיים בחלק מהסניפים: למשל בסניף חולון של עידן 2000 מציעים כעת מבצע של תחפושת שנייה בשקל.

אז מה תמצאו כעת בחנויות? "גלובס" סוקר כמה אפשרויות בקטגוריות הבולטות וברמות מחיר שונות:

גיבורי-על: נינג'ה ב-40 שקל או ב-150?

כמעט שאין ילד שלא חולם להיות גיבור-על אמיתי, ולו ליום אחד. ספיידרמן הוא הלהיט המועדף, אבל גם חבריו סופרמן ובאטמן פופולריים. השנה מתחזקים צבי הנינג'ה, הפאואר ריינג'רס ודמויות מלחמת הכוכבים. כמעט לכל אחד מגיבורי העל כמה גרסאות שנמכרות בחנויות השונות: עם או בלי "שרירי חזה", כולל מסכה או לא וכו'. ללוחמי הנינג'ה אינספור גרסאות וטווחי מחירים המתחילים ב-40 שקל או ב-50 שקל בכפר השעשועים (מבית היוצר של יובל כספין, מפורים שעבר) ומטפסים ל-150 שקל.

מה עוד בחנויות? ספיידרמן, בפיראט האדום המחיר לאיש העכביש מתחיל ב-50 שקל, בטויס אר אס המחיר (במימוש קופון הנחה זמין לכלל הצרכנים) הוא 60 שקל, בכפר השעשועים ספיידרמן עדכני יעלה 130 שקל.

באטמן/סופרמן שריריים כולל אורות על הסמל שמוטבע על החזה (תוצרת המותג רוביס) נמכרים ב-90 שקל בביג שופ. תחפושות לוחמי נינג'ה אפשר למצוא מ-40 שקל ועד 200 שקל - תלוי בדגם ובשנת הייצור.

צבי הנינג'ה בטויס אר אס מוצעים ב-70 שקל (אחרי הנחת קופון במקום 120 שקל). הגרסה העדכנית של שושי זוהר נמכרים ב-150 שקל.

דמויות מלחמת הכוכבים: דארט ווידר/אובי ואן קנובי: 170 שקל במקום 240 שקל (ביג שופ), בפיראט האדום טווח המחירים לדמויות מלחמת הכוכבים הוא 140-180 שקל כשחיילי מלחמת הכוכבים מהעונה הקודמת נמכרים ב-50 שקל בעידן 2000.

דמויות מהטלוויזיה ולהיטי חנוכה: 250 שקל לדמויות הפסטיגל

כבכל שנה, הלהיטים התורנים (והם באמת תורנים לשנה אחת) הם גיבורי הפסטיגל. כבר לא ברור מה הביצה והתרנגולת, כשנדמה שמייצרים דמויות פורימיות בפסטיגל במטרה למקסם רווחים מהמופעים גם בפורים.

מה בחנויות? גיבורי הפסטיגל יימכרו השנה בכ-150-250 שקל. דמויות אחרות שמוכרות לילדים מהמסך הם יובל המבולבל (50-180 שקל), מיכל הקטנה (140-180 שקל) מיני מאוס (90-150 שקל), במקס סטוק דמויות מהסדרה נווה עצלנות ב-120-130 שקל ומגאליס ב-70 שקל.

תחפושות לתינוקות: מ-40 שקל

המטרה העיקרית בתחפושת לתינוקות היא שתצא תמונה מתוקה למזכרת, אבל יותר מכך שלפעוט שבתוך התחפושות יהיה נוח. הפתרון האידיאלי הוא חליפה, וההיצע גדול - משלל דמויות של חיות מתוקות ועד לדמויות כמו מיס תות ופופאי.

מה בחנויות? המחיר ברוב החנויות מתחיל ב-40 שקל לתחפושות כמו אריה צבעוני ומושקע או דבורה פרוותית ומקסימה ב-40 שקל בביג שופ, חיפושית או אפרוח בטויס אר אס ב-40 שקל (במימוש קופון), ברשת מקס סטוק תחפושת פרוותית בדמות חיה לתינוק תעלה 40-60 שקל. קולקציית התחפושות של קרטר'ס כוללת תחפושת מתוקה במיוחד של תות, מפלצת או תנין והיא מורכבת מ-3 חלקים. המחיר: 150-170 שקל.

נסיכות: 50 עד 200 שקל

המבחר עצום: משמלות של נסיכות דיסני, דרך כלות, ועד הלו קיטי שמקבלת את גרסת שמלת הקצפת.

מה בחנויות? נסיכות משנה קודמת אפשר למצוא גם ב-50 שקל: בטויס אר אס למשל רפונזל נמכרת ב-50 שקל במקום ב-100 שקל ואורורה (היפיפייה הנרדמת) ב-60 שקל. במקס סטוק נמכרות תחפושות נסיכות וכלות ב-100 שקל, עוד מוצעות נסיכות דיסני ושמלות ברבי מהעונה הנוכחית ב-150 ועד 200 שקל, שמלות נסיכה עם דמותה של הלו קיטי יימכרו ב-150-180 שקל (שושי זוהר) שמלות הלו קיטי של סנריו נמכרות ב-100-200 שקל (בסגנון של רקדנית).

מקוריות בהנחה: תחפושות מפוארות שעוצבו בשנה שעברה על-ידי יובל כספין לכפר השעשועים נמכרות השנה בהוזלה משמעותית: רקדנית סלסה ב-190 שקל במקום ב-290 שקל, מלכה מהאגדות ב-100 במקום ב-150 שקל.

5 עצות לפני פורים

1. התמונה עלולה להטעות:

תמונת התחפושות בפרסומים ועל גבי האריזה עשויה להציג אביזרים שלא כלולים במארז: כנפיים של פיה, שרביט או כתר. כדאי לבדוק מראש.

2. תחפושות קלאסיות:

אל תהססו לחפש במדפים העודפים משנים קודמות: שלגייה או לוחם נינג'ה לא השתנו לאורך השנים, והחיסכון משתלם.

3. תחפושת יד שנייה:

לוחות המשומשים מלאים בתחפושות, חלקן נמכרות בחנויות במחירים דומים (בהתייחס לעודפים) וחלקן מציעות מקוריות כמו למשל תחפושת של בת יענה (יד 2).

4. אפשר גם לשכור:

מחסני השכרה מציעים מקוריות. המחיר לרוב יקר מקנייה, אבל אם אתם חייבים להיות מקוריים - תוכלו להיות לואי ה-16 ליום אחד.

5. אפשר גם לתפור:

אם אתם חייבים לזכות במסיבת תחפושות, או שבשום פנים לא תרצו למצוא תאום בסביבה ואתם מוכנים להשקיע מאות שקלים, תפרו לבד.