עקב תקלה של המשטרה: הושעה משפטו של יצחק רוכברגר

זאת לאחר שהפרקליטות לא העבירה לפרקליטו של רוכברגר, עו"ד ליאור אפשטיין, חומרי חקירה משמעותיים ובהם הודעתו הראשונה של רוכברגר בחקירתו

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עידו דרויאן, עצר היום (ד'), בהחלטה חריגה, את משפטו של ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר. זאת, לאחר שהפרקליטות לא העבירה לפרקליטו של רוכברגר, עו"ד ליאור אפשטיין, חומרי חקירה משמעותיים בתיק, ובהם הודעתו הראשונה של רוכברגר בחקירתו.

לנוכח היקפי חומרי החקירה בהם מדובר, ביטל בית המשפט את הדיונים בתיק שאמורים היו להתנהל אתמול והיום, עד שהתביעה ולאחר מכן ההגנה יעברו על חומרי החקירה המדוברים.

"נראה כי נפלה תקלה אצל רשות מרשויות המדינה, ואף נראה כי מדובר בתקלה שאיננה פעוטת-ערך", כתב השופט. "לפי המסתמן, האחריות לתקלה רובצת על כתפי הרשות החוקרת (המשטרה - ח"מ), אך בשלב זה אין צורך בקביעת מסמרות".

קודם לכן הודיעה התובעת, עו"ד פי'ה גלבר, לשופט כי רק לאחרונה הועברו לידיה חלק מחומרי החקירה מהמשטרה, וכי בין היתר מדובר בשני קלסרים של הודעות.

עו"ד אפשטיין טען כי בחומר החקירה שלא הועבר לידיו יש תימוכין לטענות הגנה שונות של רוכברגר. "אני סבור כי הפרקליטות הולכה בעיניים עצומות על-ידי היחידה החוקרת. יש למשטרה מערכת המאפשרת לה לשלוף את ההודעות, הכול היה קיים במערכת", אמר אפשטיין.

מרמה ורישום כוזב

רוכברגר מואשם כי בשנים 2006-2004 ביצע מירמה ורישום כוזב, בכך שקיבל כ-118 אלף שקל מידי קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, בזמן ששימש יו"ר ומנכ"ל שלה, במקביל להיותו ראש עיר. לפי האישום, רוכברגר הגיש קבלות, אותן הציג כאילו היו קשורות לכיסוי הוצאות שבהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, אך בפועל הן שימשו לצרכיו הפרטיים.

באמצעות עו"ד אפשטיין, שולל רוכברגר את טענות המדינה נגדו. לדבריו, מעולם לא הייתה כוונה פלילית במעשיו, והוא סבר כל העת כי הכספים שקיבל מגיעים לו כהחזר הוצאות. לגרסתו, הדיון בתיק עוסק אך ורק בפרשנות משפטית לשאלה אם הכספים שקיבל מהווים החזר הוצאות ושכר.

יודגש כי כבר ב-2007, לאחר שהתגלו החשדות נגדו בביקורת שנערכה בקרן, החזיר רוכברגר את הכספים שקיבל. בעקבות העמדתו לדין, השעה עצמו רוכברגר מראשות העיר עד לתום המשפט.