משפ' ביטון רוצה למכור אג"ח - ומתעלמת מההתנגדות לשכר

חברת ב. יאיר עדכנה כי החליטה לאשר את מדיניות התגמול שלה, הכוללת שכר בעלות של עד 10 מיליון שקל בשנה לארבעת בני המשפחה, על אף התנגדות בעלי המניות הבלתי תלויים

חברת הנדל"ן הירושלמית ב. יאיר מבקשת ליהנות מכל העולמות. מצד אחד החברה מתעלמת מהחלטת בעלי המניות מקרב הציבור לדחות את מדיניות התגמול לבכיריה. מצד שני, היא פונה לציבור כדי שירכוש את אג"ח החברה בגיוס שהיא מקדמת בימים אלה.

ב. יאיר, שבשליטת האחים יאיר ויוסף ביטון (מחזיקים כ-85% מההון), עדכנה אמש כי דירקטוריון החברה החליט לאשר את מדיניות תגמול הבכירים שלה, וזאת למרות התנגדות בעלי המניות מקרב הציבור. בין חברי דירקטוריון ב. יאיר נמנית שרת התיירות והח"כית לשעבר רוחמה אברהם בלילא, שמונתה לדח"צית בחברה ביולי האחרון ומכהנת גם בוועדת התגמול שלה.

במסגרת מדיניות התגמול תשלם ב. יאיר שכר בסיס חודשי של קרוב ל-300 אלף שקל לארבעה מבני משפחת ביטון, שיהיו זכאים גם לבונוסים שיגדילו את היקף התגמול השנתי המצרפי שלהם לכ-10 מיליון שקל.

שכר הבסיס של היו"ר, יאיר ביטון, יעמוד על 80 אלף שקל בחודש וסכום דומה יקבל סגנו יוסף ביטון. 65 אלף שקל יקבל יורם ביטון, מנכ"ל החברה הבת, ואילו הסמנכ"ל, אילן ביטון, יזכה ל-50 אלף שקל בחודש. למנכ"ל החברה, ניר יחזקאלי, אושר שכר בסיסי חודשי של 80 אלף שקל כאשר כל המוזכרים ייהנו גם מתנאים נלווים ומשכורת 13.

האחים יאיר ויוסף ביטון יהיו זכאים למענק שנתי מקסימלי של 6 מיליון שקל, המבוסס על תשואת הדיבידנד של החברה, ואילו גובה המענק המקסימלי למנכ"ל נקבע על 2 מיליון שקל ומתבסס על הרווח השנתי. מדיניות התגמול בב. יאיר כוללת גם תוכנית אופציות בשווי של מאות אלפי שקלים.

"ללא תנאי סף ויעדים ברורים"

בעלי המניות המתנגדים למדיניות התגמול בחברה טענו, בין היתר, כי המדיניות שאושרה אינה כוללת תנאי סף ויעדים קונקרטיים בעניין המענקים. לעומתם, בדירקטוריון החברה סברו כי "מדיניות התגמול היא ראויה, סבירה והוגנת, וכן היא לטובת החברה ובפרט לאחר שוועדת התגמול ודירקטוריון החברה קיימו דיון בהתנגדויות חלק מן בעלי המניות אשר הובאו בפניהן".

תיקון 20 (חוק שכר הבכירים) מאפשר לדירקטוריון לאשר את מדיניות התגמול גם אם האסיפה התנגדה לה, "ובלבד שוועדת התגמול, ולאחריה הדירקטוריון, החליטו - על יסוד נימוקים מפורטים ולאחר שדנו מחדש במדיניות - כי אישור המדיניות, על אף התנגדות האסיפה הכללית, הוא לטובת החברה". בין עשר חברות שפעלו כך עד כה נמצאות אר.אס.אל אלקטרוניקה, כפרית, סינאל וארקו.

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה נתקלת ב. יאיר בהתנגדות למדיניות השכר שלה. בשלוש השנים האחרונות ניהלה החברה מאבק לא פשוט מול איש העסקים הירושלמי מרדכי אלבוים, שהחזיק בכ-10% מהונה והתנגד לשכר בעלי השליטה. מאבק זה הגיע לסיומו לפני פחות משנה, במסגרת פשרה שאילצה את ארבעת בני משפחת ביטון לקצץ ביותר מחצי את עלות העסקתם השנתית המצרפית, לסכום של 4.3 מיליון שקל לפני מענקים.

כאמור, בעוד החברה נתקלה בהתנגדות למדינות התגמול שלה, היא מעוניינת לנצל את הביקושים הגבוהים בשוק האג"ח הקונצרני. בהקשר זה היא עדכנה היום כי היא בוחנת הנפקת סדרת אג"ח חדשה על פי תשקיף מדף קיים. כיום לב. יאיר התחייבויות אג"ח בהיקף של 385 מיליון שקל, ואלה נסחרות בתשואות של עד 4%.

עיקרי מדיניות התיגמול
 עיקרי מדיניות התיגמול