הדולר היציג נחלש; "נחישות הבנק המרכזי עומדת למבחן"

הדולר היציג נחלש לרמה של 3.53 שקלים והאירו נקבע ברמה של 4.793 שקלים ■ היום יתפרסם בארה"ב דוח האבטלה לחודש ינואר

הדולר היציג שינה כיוון ונחלש היום בכ-0.5% לרמה של 3.53 שקלים ואילו האירו נקבע ברמה של 4.793 שקלים.

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס מציין כי "מי שחשב שבנק ישראל הנחית נוק אאוט לספקולנטים פשוט לא מבין את שם המשחק. בנק ישראל נקט בשבוע שעבר במהלך מבריק והפרסומים אתמול על היקף הרכישות המדהים בינואר רק ממחישים עד כמה אפקטיבית הייתה הרכישה ביום שישי בצהרים לעומת רכישות ינואר כשהיקף קטן מאוד של רכישות תפס את הפעילים בהפתעה גמורה ותרם לפיחות חד שהתגבר לאורך השבוע למרות שיצואנים בצעו המרות והגנות בהיקף 2-3 מיליארד דולר. אולם שוק זה שוק ואי אפשר לנוח על זרי הדפנה. אנו רואים כי אתמול בערב, כמעט ללא מסחר הצליחו השחקנים לחזק שוב את השקל משמעותית. אין ספק כי נחישות הבנק המרכזי עומדת כאן למבחן ואם לא יגיב, ימשיך השוק "לנזול" לעבר השערים אותם ראינו בחודשים האחרונים".

על רקע ההתערבויות האחרונות של בנק ישראל במסחר, אתמול דיווח הבנק המרכזי כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו בסוף חודש ינואר בכ-83.2 מיליארד דולר, גידול של כ-1.4 מיליארד דולר לעומת סוף 2013. זאת, על רקע רכישות מטבע חוץ על ידי בנק ישראל בסך של כ-1.73 מיליארד דולר, והעברות הממשלה מחו"ל בסך כ-453 מיליון דולר. מאידך הגידול קוזז על ידי העברות הסקטור הפרטי בסך כ-236 מיליון דולר ושערוך יתרות מטבע חוץ בסך כ-546 מיליון דולר.

עליות נרשמו היום (ו') בבורסות אסיה, לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אתמול ולקראת פרסום נתון האבטלה החשוב בארה"ב בהמשך היום. באירופה נסחרים מדדי המניות במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

בזירת המאקרו התפרסמו אתמול בארה"ב כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות, שירדו בשבוע שהסתיים ב-1 בפברואר, ב-20 אלף לרמה של 331 אלף. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 337 אלף. כמו כן הנתון המקורי עודכן לרמה של 351 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 348 אלף. באותה השעה התפרסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש דצמבר, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 38.7 מיליארד דולר.

ומן העבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי ענה על התחזיות בשוק והחליט להותיר את הריבית על כנה, ברמת שפל של 0.25%. יו"ר הבנק מריו דרגי אמר במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה כי הוא מוכן לנקוט בפעולות נוספות במידת הצורך.