CBS תשלם רבע מיליארד ד' עבור שידור 8 משחקי פוטבול בימי חמישי

הרשת האמריקאית תשלם כ-31 מיליון דולר למשחק, בהסכם לעונה אחת ■ ה-NFL צפויה לחצות ב-2014 לראשונה רף הכנסות של 10 מיליארד דולר בעונה

הריצה של זכייני השידור בארה"ב אחרי ליגת ה-NFL נמשכת. בסוף השבוע היתה זו רשת CBS שהחליטה לחזק את ימי חמישי שלה באמצעות שמונה שידורים מליגת הפוטבול האמריקאית. במסגרת העסקה תקבל CBS שמונה משחקים מעונת 2014 לשידור בימי חמישי, עבורם תשלם 250 מיליון דולר (כ-31 מיליון דולר בממוצע למשחק). ההסכם הוא לעונה אחת, עם אופציה של הליגה לעונה נוספת.

נכון להיום שייכים משחקי יום חמישי בליגה ל-NFL TV - ערוץ הטלוויזיה של הליגה - וכעת יחלקו שני הערוצים שמונה משחקים כל אחד. במסגרת ההסכם תפיק CBS עבור NFL TV את יתר משחקי יום חמישי.

למכרז על משחקי יום חמישי ניגשו כל גופי השידור שמשדרים את הליגה, רשתות CBS NBC, Fox ו -ESPN. ההחלטה לקחת את CBS התקבלה על-פי בראיין רולאפ, בכיר במערך המדיה של ה-NFL, בין היתר בגלל של"CBS יש יותר צופים מכל רשת אחרת, והיה לנו חשוב מההתחלה לקבל חשיפה גדולה ככל היותר". ל-NFL TV יש נכון להיום 72 מתחברים, כ-40 מיליון צופים פחות מכמות בתי האב הנחשפים לערוצי הברודקאסט בארה"ב, ביניהם CBS.

הסכם השידורים הנוכחי של ה-NFL עם ערוצי התקשורת השונים מבטיח לליגה הכנסה של 1.9 מיליארד דולר בשנה, אולם החל מ-2014 צפוי הסכום לזנק לסביבות 3 מיליארד דולר בעונה. ליגת הפוטבול האמריקאית היא הליגה המכניסה בעולם, עם מחזור שנתי שצפוי ב-2014 לחצות לראשונה רף של 10 מיליארד דולר בעונה.