"המניות עדיין אטרקטיביות; להיחשף ברמה בינונית-גבוהה"

חמוטל בנית ממיטב דש לא מודאגת מהתפתחות משבר פיננסי עולמי, וממליצה לקצר את מח"מ האג"ח בתיק

בשבועות האחרונים, סובל שוק ההון המקומי מחוסר יציבות ומירידות שערים, בהשפעת המסחר בבורסות העולם. הטלטלה האחרונה בשווקים החלה בעקבות מספר אירועים שהתרחשו בשווקים המתעוררים, ובראשם סין - שם פורסמו נתונים שעוררו חשש בנוגע להמשך הצמיחה הכלכלית של המשק.

למרות זאת, בבית ההשקעות מיטב דש סבורים כי "המצב הפיננסי של רוב השווקים המתעוררים יציב הרבה יותר מכפי שהיה בעבר, ולכן אין ודאות שהמשבר יתפתח למשבר פיננסי מערכתי".

חמוטל בנית, מנהלת השקעות בתיקים פרטיים במיטב דש, מציינת כי "בניגוד ל-2013, אז הירידות בשווקים המתעוררים התרחשו בעקבות הכרזת הבנק הפדרלי בארה"ב על כוונתו לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות שהוא מבצע, הפעם את עיקר ההשפעה ניתן לשייך לגורמים מקומיים".

לדבריה, סין החלה בתהליכי שינוי שאמורים להשפיע על הצמיחה שם, ו"האתגר של סין הוא לאזן את הצמיחה שלה, מכלכלה מבוססת השקעות לכלכלה מבוססת צריכה".

להתרחק מסקטורים מוטי צריכה

לגבי המתרחש אצלנו, בנית מציינת כי "השוק המקומי נמצא בהאטה כלכלית אשר באה לידי ביטוי בחולשה בצריכה, ירידה באשראי העסקי וחולשה במכירות הקמעונאיות וברשתות השיווק.

"למרות זאת, הריבית צפויה להישאר ברמה של 1.25% עד סוף השנה, מכיוון שהכלכלה העולמית מראה סימנים של שיפור, ושוק הדיור ממשיך לעלות".

עוד היא סבורה כי "למרות הירידות בשוק המניות מתחילת השנה, תמחור המניות עדיין אטרקטיבי, ולכן אני ממליצה להיחשף לשוק ברמה בינונית-גבוהה".

בנית מקצה 30% מתיק ההשקעות שלה לרכיב המנייתי, בחשיפה מאוזנת בין ישראל לבין חו"ל, כאשר בהחזקות המנייתיות מעבר לים היא מעניקה משקל יתר לשווקים האמריקאי והאירופי.

בשוק המקומי, בנית מציינת כי אחרי ירידה של כ-5.5% במניות הבנקים מתחילת השנה, היא ממליצה להגדיל חשיפה לענף. בין המלצותיה בביקורה הקודם במדור הייתה מניית בנק הפועלים, אשר איבדה כ-1%, ולדבריה "תמחור הבנקים נוח מבחינת תשואה על ההון. בנק פועלים נסחר ב-0.85 על ההון, יודע לייצר תשואה של 9%, שומר על יעילות תפעולית ורמת הוצאות יציבה".

עוד היא מציינת לחיוב את סקטור הגז והנפט, שם המלצתה על קבוצת דלק הניבה למשקיעים תשואה נאה של 12% מאז אוקטובר האחרון.

בין הסקטורים הפחות מומלצים בישראל לראייתה, היא מונה מניות מוטות צריכה דוגמת יצרניות מזון, אופנה והלבשה. אלו לדבריה "נסחרות ברמות מכפילים גבוהות. האטה בצריכה המקומית תשפיע על רווחיות החברות".

"שוק האג"ח מפגין עוצמה"

לגבי השווקים בחו"ל, מציינת בנית כי "שוק המניות האמריקאי עדיין נראה סביר. דוחות החברות שפורסמו לאחרונה מציגים גידול במכירות וברווח. על אף תהליך צמצום ההרחבה הכמותית, ובהנחה שהצמיחה תואץ, אנחנו צופים המשך עליות גם השנה".

עוד היא מציינת כי "לפי תחזיות, הרווח המצרפי של חברות ה-S&P500 לשנה זו עומד על מכפיל 15.2, המגלם תשואה של 6.6%. בהנחה שתשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב יכולה להגיע ל-3.5%, בהתאם לתחזית האינפלציה והצמיחה, שוק המניות נותן פיצוי".

עם זאת לדבריה, "בגלל עליית המכפילים, נדרשת יותר סלקטיביות בנוגע לאפיקי השקעה", ובבחינה סקטוריאלית בנית מזכירה את ענפי הצריכה, הפארמה והפיננסים.

לגבי השוק האירופי, בנית מציינת כי "נמשך השיפור בסנטימנט הסקטור העסקי, והוא צפוי להאיץ את הצמיחה. סביבת ריבית נמוכה ושיפור נוסף בגזרת המאקרו, יחד עם עלייה בצמיחה, יוסיפו למשוך משקיעים לנכסי סיכון ויטיבו עם שוק המניות". פוטנציאל היא מזהה בשוק הגרמני והבריטי.

לגבי רכיב החוב, בנית מציינת כי "בניגוד לשוק המנייתי, שוק האג"ח ממשיך להפגין עוצמה, כאשר ההשפעה עליו ממשיכה להיות ירידת התשואות האמריקאיות. שוק האג"ח הממשלתי בארץ עלה מתחילת השנה 0.7%, והאג"ח הקונצרניות עלו בממוצע 0.4%-0.6%. בהנחה שתשואת האג"ח האמריקאית תעלה בהמשך השנה, וצפויה להשפיע על השוק המקומי, מבחינת סיכוי-סיכון הייתי ממליצה לנצל את ירידת התשואות לקיצור של מח"מ התיק. באפיק הממשלתי-שקלי אני ממליצה על מח"מ של 3 שנים, ובאג"ח הקונצרניות על מח"מ של 3.5-4 שנים".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות הממולץ של חמוטל בנית
 תיק ההשקעות הממולץ של חמוטל בנית

מה עשו ההמלצות של חמוטל בנית
 מה עשו ההמלצות של חמוטל בנית