שנת מאסר בפועל לבעלי חברת סי.בי.פון בגין עבירות מס

אפרים סימון הורשע בכך שניכה מעובדיו מס הכנסה של מאות אלפי שקלים אותם לא העביר למדינה וכן לא הגיש מספר דוחות שנתיים של החברה ושלו עצמו

שנת מאסר בפועל ו-13 חודשי מאסר על-תנאי נגזרו אתמול (ג') על אפרים סימון, בעליה ומנהלה לשעבר של חברת סי.בי.פון, שהורשע על-פי הודאתו בכך שניכה מעובדיו מס הכנסה של מאות אלפי שקלים אותם לא העביר למדינה וכן לא הגיש מספר דוחות שנתיים של החברה ושלו עצמו.

כנגד סימון, תושב בית-חנן בן 54, נוהלו חקירות נפרדות על-ידי פקיד שומה חקירות תל-אביב ופקיד שומה חקירות מרכז בגין ניכויי מס שגבה מעובדיו בשנים 2006-2008 אותם עד היום לא העביר למדינה, וכן בגין אי-הגשת דוחות שנתיים במועד שלו ושל חברותיו הנוספות מלבד סי.בי.פון - טי.ג'י.אס טלקום בע"מ, סקיוריטרי בע"מ וסמפונטק מחשבים ושירותי תקשורת - דבר המונע גביית מס אמת, כאשר העבירות הן בגובה של למעלה ממיליון שקל.

העבירות אוחדו לכתב אישום המאוחד, שהוגש על-ידי עו"ד תמר הלברטל מהמחלקה המשפטית ברשות המסים, שהדגישה כי בית המשפט כבר פסק בעבר כי אי-העברת ניכויים כמוה כשליחת יד לקופה הציבורית, והיא נתפסת כעבירת גניבה לשמה.

כמו כן, עו"ד הלברטל הדגישה כי למרות טענותיו של סימון כי העבירות נעשו על רקע קשיים תזרימיים של החברה, מחזור הפעילות של החברה במע"מ היה בגובה של מיליוני שקלים מדי שנה בתקופה האמורה.

השופטת שירלי דקל-נווה מבית משפט השלום בראשון-לציון גזרה על סימון, כאמור, שנת מאסר בפועל, וציינה כי "הערך החברתי שנפגע כתוצאה מביצוע העבירות הוא פגיעה ישירה בקופה הציבורית ופגיעה עקיפה בכיסו של כל אזרח וכן פגיעה בערך השוויון בתשלום המס".