כך גורמות לכם יצרניות האלקטרוניקה לרכוש עוד ועוד מוצרים

איך גורמות אפל, מיקרוסופט, סוני, סמסונג ו-LG לצרכנים לרכוש עוד ועוד מוצרים שלהן? הן מייצרות תלות הדדית בין הסמארטפון, הטלוויזיה ושירותי המוזיקה והתוכן ■ אפילו מכונת הכביסה מתקשרת עם הסמאטרפון ■ ככה זה עובד

כל יצרן מחפש דרכים להגדיל את נאמנות הלקוחות, ויצרניות האלקטרוניקה הפכו את זה לאמנות. אפל, סוני, מיקרוסופט, סמסונג ו-LG מפתחות כולן מוצרי טכנולוגיה בידוריים ואחרים. ברוב המקרים, צרכנים כבר מחזיקים סמארטפון של אחת מהן, וכדי לגרום להם לקנות גם את הטלוויזיה, הלפטופ או הטאבלט שלהן, הן מייצרות קישוריות בין המוצרים. קניתם טאבלט של יצרנית מסוימת ויש לכם סמארטפון של אותו מותג? מסרונים ושיחות יופיעו בחיווי על שני הגאדג'טים בו זמנית, ואפילו הטלוויזיה תדע לדבר איתם ולהציג את הווידיאו על המכשירים הניידים. הרעיון של ערך מוסף ללקוח שקונה מוצר של אותה חברה אינו חדש, אך הוא תפס תאוצה בזכות היכולות החכמות שמגיעות בשנים האחרונות בטלפונים, טלוויזיות ובשעונים שלנו. כאשר מוסיפים לכך גם את שירותי הענן, המאפשרים לשמור את כל התוכן על גבי שרת מרוחק באינטרנט ולהוריד את המידע לכל המוצרים, מקבלים שיפור משמעותי בחוויית השימוש היומיומית.

אפל

אפל הייתה חלוצת ה"גן סגור" שהחזיק כמעט בכוח את לקוחותיו, כאשר האייפון, אייפד, מקבוק ואפל TV יוצרים סביבה משלימה. אנשי הקשר, התמונות, השירים שנרכשו מאייטיונס (חנות המוזיקה והסרטים של אפל) והמסמכים מופיעים בצורה אוטומטית בין כל מכשירי החברה, מבלי שצריך להוריד תוכנות מיוחדות או להתעסק בהגדרות. סביבת העבודה נשארת דומה ולמשתמש קל מאוד להקרין תמונה או סרט שנמצא באייפוד על טלוויזיה עם הסטרימר אפל TV. גיבוי התכנים דרך שירות iCloud גם עובד בין כל פלטפורמות החברה. דוגמאות נוספות הן שירות ההודעות iMessage ושיחות הווידיאו והקול FaceTime, הפועלות בצורה מקבילה על הסמארטפון, הטאבלט והלפטופ של אפל. משתמשי מעבד התמלילים Pages של אפל, נהנים מעבודה על אותו קובץ על כל המכשירים הניידים של החברה. ניתן להתחיל לכתוב מסמך על המקבוק ולהמשיך לעבוד על הטאבלט, ללא שום הגדרה מיוחדת.

מיקרוסופט

גם כאן הכול מתחבר להכול - מערכת ההפעלה למחשבים וטאבלטים חלונות 8, סמארטפוני ווינדוס פון 8, קונסולת המשחקים אקס בוקס, שירות המוזיקה אקס בוקס מיוזיק (לא זמין בישראל) ושירות הגיבוי בענן (תמונות ומסמכים) - סקיידרייב. תמונות שאוחסנו בסקיידרייב מוצגות בקלות דרך אפליקציה באקס בוקס, וגלישה באמצעות אינטרנט אקספלורר מאפשרת שיגור של העמוד בקלות גם למסך הגדול בקונסולת המשחקים. אפליקציית SmartGlass על טאבלטים וסמארטפונים של מיקרוסופט (בנוסף לפלטפורמות אחרות), מאפשרת לשלוט באקס בוקס ולקבל מידע על התוכן שמוצג במשחק או בסרט קולנוע. גם האופיס, עובד במקביל על כל המוצרים הניידים של החברה, מסמך שנכתב בוורד במחשב, יופיע גם בווינדוס פון.

LG

החיבור בין המוצרים של מיקרוסופט או אפל הוא משחק ילדים לעומת מה שמתכננות ענקיות הטכנולוגיה סמסונג ו-LG. הן אמנם מייצרות סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים, מערכות אודיו וטלוויזיות, אבל הן גם נמצאות בעולמות אחרים, כמו מזגנים, רובוטים השואבים אבק, מכונות כביסה, ייבוש, מקררים ומנורות.

בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס בתחילת ינואר הדגימה LG את איך ידברו המכשירים בבית זה עם זה. HomeChat היא אפליקציה לסמארטפון, אשר הצרכנים יכולים "לשוחח" באמצעותה עם המכשירים הביתיים שלהם בשפה חופשית ולא בפקודות טקסט קבועות. כשמשתמש יכתוב שהוא יוצא לחופשה, המערכת תעביר את המקרר לצריכת אנרגיה נמוכה ותגיד לרובוט לנקות את הבית במועד מבוקש. המערכת גם תאפשר למקרר להציג אילו מוצרים כבר נמצאים בתוכו ואפילו לשלוח הודעה לסמארטפון או להציג על הטלוויזיה החכמה הודעה כשמכונת הכביסה סיימה לעבוד.

הטלוויזיות החכמות של LG יודעות לנצל את הסמארטפונים של החברה: באמצעות אפליקציה המשמשת גם כשלט רחוק, ניתן לקבל את הווידיאו המשודר על הטלוויזיה בסמארטפון וגם לשמור תמונת מסך ולשתף אותה ברשתות החברתיות.

הטאבלט של החברה, G Pad, כולל יישום המאפשר לכל שיחה ומסרון המתקבלים בסמארטפון להציג חיווי גם על הטאבלט. פתקים הנוצרים באמצעות אפליקציית Qmemo של החברה בטאבלט, ניתנים לשמירה גם על הסמארטפון. גם השימוש באפליקציה הפנימית לשלט רחוק במוצרי המדיה בבית, כולל המזגן, עובדת בצורה טובה ופשוטה בעיקר עם מוצרים של LG.

סמסונג

בסמסונג מציעים מערכת מסרונים משלהם דומה לזו של LG, ומאפשרים שליטה במוצרי הבית החכם דרך הסמארטפון או אפליקציה בטלוויזיה החכמה, למשל כיבוי או הדלקה של האור או המזגן השעון החכם גלקסי Gear של החברה, המאפשר באמצעות פקודה קולית "אני יוצא החוצה", לגרום למכשירים לכבות. פקודת"לילה טוב" אותה יגיד בקול המשתמש לטלוויזיה שלו, תגרום למסך להיסגר ולאור בחדר להיחלש בצורה הדרגתית.

בחלק מהלפטופים של סמסונג יש יישום בשם SideSync המציע חיבורים מעניינים עם הסמארטפונים מסדרת גלקסי S. החיבור הזה מאפשר להשתמש במקלדת ועכבר המחשב על מנת להקליד על הסמארטפון או להציג את מסך הטלפון על צג הלפטופ. בצורה הזו, אפשר לקרוא ולענות למסרונים ולהפעיל אפליקציות שונות, מבלי להחזיק ביד את הסמארטפון. יישום אחר הוא HomeSync Lite, שהופך את הכונן הקשיח של הלפטופ לשרת ענן אישי, אליו אפשר לגשת מרחוק בעזרת סמארטפונים של סמסונג.

שירות הזמנת סרטים ותוכניות של החברה SmartVOD מאפשר להזמין תוכן בטלוויזיה והמשך צפייה שלו על הטאבלט או הסמארטפון (בתשלום בודד). הטלוויזיות ומערכות האודיו של סמסונג עובדות עם טכנולוגיית Anynet, המאפשרת לשלוט בכל מוצרי מערכת הקולנוע הביתית של החברה באמצעות שלט אחד. אפשר להחזיק את נגן הבלו-ריי ומערכת האודיו לא בטווח ראייה, למשל בארון, ולשלוט בהם דרך השלט של הטלוויזיה. חלק ממקרני הקול של סמסונג יודעים להתחבר בצורה אלחוטית לטלוויזיות של החברה.

סוני

סוני מציעה חיבורים מעניינים בין הסמארטפונים והטאבלטים מסדרת אקספריה. בלחיצת כפתור על ווידג'ט (מיני יישום) הנמצא על מסך הבית של הטאבלט, ניתן למשוך את חיבור האינטרנט מהסמארטפון. מדובר בפתרון פשוט יותר למשתמשים בסיסיים. אפשר גם להציג מסרונים המגיעים לסמארטפון ולענות ישירות מהטאבלט, בנוסף על חיווי לשיחות נכנסות. הטאבלט של החברה הוא אמנם שלט רחוק אוניברסלי לטלוויזיה ולשאר המוצרים בסלון, אבל למוצרי סוני החיבור קל במיוחד.

סוני מציעה בארה"ב ובמדינות נוספות (לא בישראל) שירותי האזנה למוזיקה, סרטים ותוכניות טלוויזיה. השירותים האלה עובדים בפשטות על המכשירים הניידים של החברה, כולל לפטופים, טלוויזיות וקונסולת המשחקים פלייסטיישן. שירותי הבידור הללו של סוני לא זמינים על מכשירים של יצרניות מתחרות.

בפלייסטיישן סוני רואה מוצר חשוב במיוחד, והיא מציעה להפוך את הסמארטפונים שלה לשלט רחוק לקונסולה. מי שמחזיק את הקונסולה הניידת של סוני, ויטה, יכול להתחבר באלחוט לקונסולה הנייחת בסלון ולהציג את המשחקים על גביה.

גן סגור
 גן סגור