הכיבוש הערבי נמשך: הקטארים צפויים לרכוש גם מועדון כדורגל איטלקי

אחרי פ.ס.ז', מלאגה, ברצלונה והמונדיאל - משפחת המלוכה של אמירות הנפט נמצאת בדרך להשתלטות על קאליירי מהסרייה A

אל-תאני, משפחת המלוכה של קטאר, ממשיכה להשתלט על הכדורגל העולמי: צפויה לרכוש את קבוצת הסרייה A קאליירי, שמדורגת כיום במקום ה-15 בליגה העליונה באיטליה.

למי ששכח, תקציר עלילותיה הקודמות של קטאר בכדורגל: בשנת 2010 אחד מנציגיה של אמירות הנפט רכש את מלאגה, המועדון מהליגה הבכירה בספרד; כמעט במקביל, חתמה "קרן קטאר" על הסכם חסות מרכזי ארוך טווח עם ברצלונה, שבעונה הנוכחית התחלף לספונסרשיפ עם "קטאר איירווייז", חברת התעופה הלאומית של המדינה; ב-2011 עברה לידי הקטארים פריז סן-ז'רמן, ומאז הם הפכו אותה לאחת הקבוצות היקרות והחזקות ביותר באירופה, שזכתה אשתקד באליפות צרפת אחרי 19 שנות הפסקה; בשנת 2022, כידוע, תארח קטאר באופן מעורר מחלוקת את המונדיאל, ולאחרונה התברר כי סך ההשקעות שלה עד הגביע העולמי בתשתיות ומתקנים במדינה, יסתכם בסכום מפלצתי של למעלה מ=200 מיליארד דולר.

כעת, כאמור, פורטפוליו הכדורגל של קטאר עשוי להמשיך לצמוח באמצעות קאליירי. על-פי פרסום באתר tuttomercatoweb, שקיבל לאחר מכן אזכורים בכלי תקשורת נוספים באיטליה - משפחת אל-תאני תרכוש 98% מהמועדון מהאי המתוייר סרדיניה, ובכך תשיג דריסת רגל גם בכדורגל האיטלקי. מי שימכור למשפחה את החזקותיו במועדון, הוא איש העסקים האיטלקי מאסימו סלינו, שנמצא על-סף רכישת 75% מלידס יונייטד, מועדון הכדורגל מליגת המשנה באנגליה. את שני האחוזים שיישארו לסלינו, שהחזיק בקאליירי מאז 1992 - הוא ירשום על שמו של בנו.

קאליירי נחשבת לאחת הקבוצות הקטנות ביותר בכדורגל האיטלקי: למרות שבעבר הרחוק שיחקו בה כוכבים גדולים דוגמת אנצו פרנצ'סקולי, ג'יאפרנקו זולה ולואיג'י ריבה, היא לא זכתה באף תואר מאז הסקודטו של 1970. באירופה, הישג השיא שלה הוא העפלה לחצי גמר גביע אופ"א ב-1994. בעונה שעברה היא רשמה ממוצע של 8,551 צופים בלבד למשחק בליגה - הנמוך ביותר מבין קבוצות הסרייה A.