יוניברסל תרכוש מדיה לקמפיין הפניקס של אדלר-חומסקי

לפני ימים ספורים איבדה יוניברסל מקאן את הטיפול בתקציב המדיה של ביטוח ישיר, שהיקפו נאמד ב-30 מיליון שקל

ימים ספורים לאחר שחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון איבדה את תקציב המדיה של ביטוח ישיר, שנאמד ב-30 מיליון שקל, היא יכולה לרשום לעצמה הישג חדש בתחום המדיה:

ל"גלובס" נודע כי יוניברסל מקאן, בראשותו של המנכ"ל אלון שטרן, רוכשת את המדיה של הקמפיין החדש של חברת הביטוח הפניקס, שתקציב הפרסום שלה מנוהל באדלר-חומסקי. חברת המדיה של אדלר-חומסקי היא מדיה קום, והיא זו שרכשה עד עתה את המדיה של הפניקס.

אדלר-חומסקי זכה בתקציב הפניקס במסגרת מכרז שנערך בשנת 2013, שבו לקחו חלק גם משרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער וענבר-מרחב-ניסן. לטובתו של אדלר-חומסקי שיחק הניסיון הרב שלו בתחום הביטוח, לאחר שטיפל במשך מספר שנים בתקציב הפרסום של המותג ביטוח ישיר מקבוצת אי.די.אי, ועמד מאחורי הקו הפרסומי שבו כיכב משה איבגי בתפקיד "דוד הכי טוב".

אדלר-חומסקי זכה בתקציב לפני כשנה ועלה מדי פעם לאוויר עם קמפיינים, אך לאחרונה יצאה החברה במהלך של שינוי שפה שיווקית-פרסומית, תחת המסר "במציאות כמו שלנו, תבדוק שיש לך הפניקס". לצורך המהלך גויס השחקן גיא לואל המככב בסרטוני בטלוויזיה, עלו חסויות בהיקף רחב, ונערכה פעילות במדיה הדיגיטלית.

נראה כי הפקדת רכישת המדיה בידי יוניברסל לא התקבלה באהדה באדלר-חומסקי, בו שואפים באופן טבעי לשמור על חיבור של מדיה וקריאייטיב - בעיקר לאור העובדה שבשוק של היום עיקר הרווח מגיע מרכש המדיה. ככל הנראה להפקדת התקציב ביוניברסל קדמה התמחרות בין מדיה קום ליוניברסל, שבה ניצחה יוניברסל.

עם זאת, גורמים בענף מציינים כי לאור העובדה שלא מדובר בתקציב אסטרטגי או גדול, קשה להבין את ההתעקשות של יוניברסל לרכוש מדיה של תקציב שהקריאייטיב שלו אינו ברשות הקבוצה - בעיקר בתקופה שבה אור הזרקורים מופנה בעוצמה רבה לכוח שיש ליוניברסל בשוק המדיה.

יש לציין כי לא מדובר בתקציב הביטוח היחיד של מקאן: משרד הפרסום מקאן-אריקסון מטפל גם בתקציב הפרסום של חברת הביטוח AIG.

עד לאחרונה רכשה יוניברסל גם את תקציב המדיה של ביטוח ישיר מקבוצת אי.די אי, אך באי.די אי הוחלט לרכז את מלוא התקציב של החברה, הכולל את 9 מיליון וביטוח ישיר, ביוניון.

במדיה קום ובאדלר-חומסקי סירבו להגיב.