השיחה: פרס וקורבט חדשניים

מי הגיעו לחנוכת מעבדת החדשנות של Citi? ■ מה עושה בימים אלה יו"רית הכנסת לשעבר דליה איציק? ■ וגם: למה נאם יאיר לפיד בחושך?

הבנק הבינלאומי Citi, לו פעילות ביותר מ-160 מדינות, חנך ביום חמישי האחרון מעבדת חדשנות שמטרתה לפתח כלים טכנולוגיים מתקדמים לתעשייה הפיננסית הגלובלית. המרכז בישראל, אשר ממוקם במגדל עתידים בקריית עתידים, מצטרף לפורטפוליו מרכזי הפיתוח של סיטי בעולם. המרכז הוקם כחלק מתוכנית "יתרון יחסי" עליה הכריזו משרדי האוצר והתמ"ת, ושבמסגרתה ניתנים תמריצים להקמת מרכזים שיתמקדו במחקר ופיתוח טכנולוגיה מתקדמת שתשרת ותקדם את התעשייה הפיננסית הגלובלית.

ארנה ברי, ניל קורני, מעבדת חדשנות של Citi בישראל / צילום: סיון פרג'
 ארנה ברי, ניל קורני, מעבדת חדשנות של Citi בישראל / צילום: סיון פרג'

ארנה ברי וניל קורני

גזרו את הסרט לפי כללי הטקס: נשיא המדינה, שמעון פרס; מנכ"ל Citi העולמי, מייק קורבט, עליו עבר יום עמוס שהתחיל בפגישה עם נציגי חברות ישראליות גלובליות, אחר הצהרים קיים את הטקס ואת הערב הקדיש ללקוחות הפרטיים של הבנק; מנכ"ל Citi ישראל, ניל קורני; ומנהל מעבדת החדשנות, לירון וורמן. נשיא המדינה ביקש מקורבט לסייע בהעסקת ערביי ישראל. הגיעו לכבד בנוכחותם ולאחל בהצלחה: אבי זאבי; חיים שני; ד"ר ארנה ברי; זוהר זיסאפל; ג'ואנה לנדאו; ד"ר יוסי ורדי; חמי רפאל ויואב שלוש.

לפיד נגיש

עמותת "נגישות ישראל" ואיגוד לשכות המסחר קיימו בחמישי בבוקר את כנס "נגישות בעסקים" במעמד שר האוצר יאיר לפיד. הרצאתו של לפיד החלה כשהאולם כולו היה נתון בחשיכה מוחלטת, וזאת לאות הזדהות עם בעלי המוגבלויות, וכדי שהקריאה להגברת המודעות לנושא, "תצא מן החשיכה". הכנס התקיים במשרדי איקאה בנתניה, ועסק בהעלאת המודעות לנגישות לנכים על רקע כניסתם לתוקף של החוקים החדשים להנגשת שירות בארגונים ובבתי עסק.

שלומי גבאי, יאיר לפיד, כנס נגישות בעסקים / צילום: אסף לב
 שלומי גבאי, יאיר לפיד, כנס נגישות בעסקים / צילום: אסף לב

שלומי גבאי ויאיר לפיד

לכנס הוזמנו מנהלים של הארגונים והחברות המובילים במשק, במטרה לעודד אותם להטמיע את התקנות הנדרשות להנגשה לאנשים עם מוגבלות. במסגרת הכנס הוענק "אות ארגון נגיש" למארחת - איקאה ישראל. נכחו: ח"כ קארין אלהרר מ"יש עתיד" המתניידת בעצמה באמצעות כיסא גלגלים ופועלת רבות לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה; יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל; מנכ"ל איקאה ישראל היוצא שלומי גבאי ומנכ"ל איקאה הנכנס שוקי קובלנץ.

משפחת שלו מוכנה לקיץ

דינה שלו, נשיאת ומבעלי חברת גלידות פלדמן, שי שלו מבעלי החברה המכהן גם בתפקיד מנהל השיווק, ודרור אשל, המנכ"ל החדש של חברת הגלידות, אירחו בשישי האחרון אירוע לציון פתיחת עונת הגלידות 2014, שנערך במתחם "גן הוורדים" בראשון לציון. לאירוע התייצבו עובדים ולקוחות של החברה, ביניהם גם בנותיו של שלו העובדות בחברה: אורית שלו-פסו מנהלת הרכש, ומורן אנטיגונוס מנהלת אבטחת האיכות של החברה.

שי שלו, דינה שלו, דרור אשל, ארוע פתיחת העונה גלידות 2014 של
 שי שלו, דינה שלו, דרור אשל, ארוע פתיחת העונה גלידות 2014 של

שי שלו, דינה שלו ודרור אשל

לאחר קבלת פנים, ארוחת בוקר ונאומי ברכה, האזינו הבאים לד"ר צבי ברק במופע שכותרתו "להיות מצוין". בסיום המפגש טעמו האורחים מבחר מהגלידות החדשות של פלדמן לקיץ 2014 רגע לפני תחילת שיווקן לחנויות.

איציק למען חיות הבר

יו"רית הכנסת והשרה לאיכות הסביבה לשעבר, דליה איציק, התייצבה ברביעי האחרון לאירוע ההשקה של המותג Shongololo Safari. מדובר במותג אופנה ואקססוריז, אשר על כל אחד ממוצריו מודפסת דמות של חיית בר (בשימת דגש על אלה שבסכנת הכחדה) בשפה גרפית ייחודית. חלק מההכנסות ממוצרי המותג מוקדש לעמותות ולארגונים אשר עוסקים בשמירה על חיות הבר והצלתן.

בן לרנר, דליה איציק, עוז לניאדו, השקת המותג Songololo Safari / צילום: שי קידר
 בן לרנר, דליה איציק, עוז לניאדו, השקת המותג Songololo Safari / צילום: שי קידר

בן לרנר, דליה איציק ועוז לניאדו

את האירוע אירחו מייסדי הקבוצה: עוז לניאדו, המנכ"ל; בן לרנר, מנהל הפיתוח הבינלאומי; ליאור ספיבק, מנהל הפיתוח העסקי; טלי פורת מנהלת פרויקטים ואורון סימה המעצב הראשי. איציק עצמה נחשפה לפרויקט ואף השקיעה בו בהשפעתה של פורת, בת זוגו של בנה. עוד הגיעו לחגוג עם היזמים בדיזי-פרישדון בתל-אביב: בעל רשת שיווק השקמה, רמי לוי; ד"ר יוני פרס, וטרינר ובנו של נשיא המדינה המסייע בפרויקט; הווטרינר הראשי של בית החולים לחיות בר בספארי ד"ר יגאל הורוביץ ונוספים.

הסלפי של פלטי

בבית ציוני אמריקה בתל-אביב הושקה ברביעי הסדרה הדוקומנטרית החדשה "סלפיז" שיצרה עידית אברהמי, בהפקת דורי מדיה דרסט, ל-HOT בידור ישראלי. הסדרה מציגה את עולמם של 5 בני-נוער בישראל 2014 הלומדים בתיכון האינטגרטיבי "מקיף יהוד". התוכנית עוקבת במשך השנה אחרי גיבורי הסדרה - דניאל צבי, נטלי אהרון, טאי סער, ליעד סולומון ואלון רווסקולופ - ומתעדת את האובססיה שלהם לרשתות חברתיות, הקנאה והתחרות, האהבות הראשונות, היחסים המורכבים עם ההורים, הפרידה מהתיכון והגיוס לצבא.

נטלי אהרון, יורם מוקדי, יוני פארן, נדב פלטי, השקת הסדרה
 נטלי אהרון, יורם מוקדי, יוני פארן, נדב פלטי, השקת הסדרה

נטלי אהרון, יורם מוקדי, יוני פארן ונדב פלטי

הגיעו לתת כבוד לכוכבים החדשים: נדב פלטי מלווה ברעייתו דגנית; יוני פארן ואשתו רחלי; יורם מוקדי; רינת קליין; חיים סלוצקי; יעקב אגמון ונוספים. פלטי עצמו כמעט פספס את הקרנת הפרק הראשון כיוון שהיה עסוק בשיחות עם בואנוס איירס לגבי סגירת הפרטים האחרונים לעונה השלישית של "בטיפול ארגנטינה", בהפקת דורי מדיה.