הישראלים התחברו לסוצ'י? מקסימום 2.5% צפייה ל"ערוץ האולימפי"

נתוני הצפייה של אולימפיאדת החורף באפיק 20 מדשדשים ■ בניגוד למקובל, יותר נשים צופות במשחקים מגברים ■ נתח הצופים הגבוה ביותר: מעל גיל 45

עד כמה הציבור הישראלי באמת מתחבר לשידורי אולימפיאדת החורף בסוצ'י? ערוץ המשחקים האולימפיים, שמופק על-ידי ערוץ הספורט, מגיע עד לנתוני רייטינג מקסימליים של 2.5% בקרב משקי-בית יהודיים, נתון המהווה צפייה של כ-60 אלף איש.

הערוץ, המשדר באפיק 20 ופתוח בחינם לכל מנויי הכבלים והלוויין, רושם את שיאי הצפייה שלו בין השעות 18:00-21:00. בשעות הפריים-טיים של הערוצים המסחריים - החל מהשעה 21:00 ועד שעה לפני חצות - כך נודע ל"גלובס", גוזל הערוץ המשדר את משחקי החורף 1.4% צפייה.

הנתונים אינם רשמיים, שכן הערוץ אינו נמדד על-ידי הוועדה למדרוג. ועם זאת, גופי שידור שונים עורכים מדידה בכדי לבדוק את חוזקו של הערוץ הממוקם במיקום אטרקטיבי על הממיר.

אפיק 20 מוכר לציבור הרחב בעיקר בזכות היותו "ערוץ האח הגדול" בזמן שידור תוכנית הלהיט של זכיינית ערוץ 2 קשת. בכל הקשור למדידת הצפייה בערוצי הכבלים, הנתון הממוצע של הערוץ על-פני היום כולו במהלך משחקי סוצ'י הוא 1% (23 אלף צופים בממוצע), ומדובר בנתון לא יותר מסביר, נמוך מנתוני השיא של ערוצי הילדים, ערוץ הספורט וערוצי הסדרות בזמן שידור של סדרות אטרקטיביות.

בשבת שעברה (8 בפברואר), יום לאחר טקס פתיחת המשחקים, הגיע הממוצע היומי של הערוץ לנתון גבוה יחסית לימי השידור שלו - 1.7% בקרב משקי-בית יהודיים. בטקס הפתיחה נרשם רייטינג ממוצע של כ-5%.

מפילוח של נתוני הצופים עולה כי הנתח הגבוה ביותר הוא בקרב גילאי 45 ומעלה. עוד נמצא כי בניגוד לענפי ספורט אחרים - יותר נשים צופות בערוץ מאשר גברים. כמו כן, באופן טבעי, הערוץ פופולרי בקרב ציבור דוברי הרוסית בישראל.