5 משרדים השתתפו במכרז מכללת אשקלון - והמכללה חזרה לסטודיו הקודם

היקף התקציב במכרז של מכללת אשקלון עמד על כמיליון דולר במחירים ריאליים

לא אחת דובר בעבר בענף הפרסום על הזילות וחוסר הכבוד שיש בשיטת מכרזי הפרסום שמתנהלת היום, המביאה לא אחת את המפרסמים להיאלץ להשתתף בהם בגדר "ישחקו הנערים לפנינו".

על התופעה אפשר ללמוד מההתנהלות במכרז הפרסום של מכללת אשקלון. המכללה עלתה לאחרונה עם קמפיין חדש תחת הסיסמה "להשכיל. ליישם. להצליח". תקציב הפרסום של המכללה הוא כמיליון דולר במחירים ריאליים (כ-4 מיליון שקל במחירי מחירון), וקודם לעליית הקמפיין הוחלט לנהל הליך לבחירת משרד פרסום.

לא פחות מ-5 משרדי פרסום התמודדו על התקציב, בהם חברון-זלצמן-שביט ופרסום ירקוני. לאחר הצגת תוכנית אסטרטגית וחשיבה קריאטיבית נבחר חברון-זלצמן-שביט למועמד הסופי' והחל להתנהל מולו משא-ומתן מסחרי.

אך כאן ציפתה למשרד הפתעה לא נעימה: המכללה הבהירה כי הטיפול במדיה אינו חלק מההצעה המונחת על השולחן, וכי למעשה היא מעוניינת לשלם על עבודות הגרפיקה בלבד. ההצעה לתשלום הייתה בסך 7,000 שקל לחודש. בחברון-זלצמן סירבו, והתקציב נשאר בידי הסטודיו לעיצוב שטיפל בתקציב בשנה הקודמת.

אסי שביט, מבעלי חברון-זלצמן-שביט, מבהיר כי למכללה הובהר מראש כי ההתקשרות עם משרד פרסום שונה מזאת של סטודיו, ורק לאחר שהוסכם כי במכללה מתעתדים לבסס את ההתקשרות או על תשלום ריטיינר הנגזר מהיקף התקציב או מאחוזים מהמדיה, הסכים המשרד להתמודד. "עשו מכרז לחפש משרד פרסום, עם כל השירותים וכל היכולות, אבל המשא-ומתן התנהל על כמה יעלה לי סטודיו".

עופר משולם, יועץ למנהל המכללה, טוען כי בסך-הכול מדובר בהליך קבלת הצעות לפרסום ולא במכרז, אך הוא מודה כי בהליך התמודדו כ-5 משרדי פרסום. "הלכנו למכרז עם ראש פתוח ולא אמרנו אם זה כולל מדיה או לא. נכווינו מלרכוש מדיה במשרדים הגדולים. רצינו קריאייטיב טוב, ולכן על זה ביססנו את הבדיקה בהתחלה".