Plus500 פרסמה דוחות חזקים - ושווה כבר 770 מ' ד'

המניה רשמה זינוק של 20% במהלך המסחר בבורסת AIM הבריטית תחלק דיבידנד של 33 מ' ד'

מעט מאוד חברות יכולות להגיד שההנפקה הראשונית לציבור סייעה להן, כלומר ממש עזרה לשפר את תוצאותיהן הכספיות. בדרך כלל מדובר בחברות אינטרנט, שהחשיפה למותג שלהן היא תנאי בסיסי להגדלת ההכנסות ולהקטנת ההוצאות. זהו המקרה של Plus500 הישראלית, שהונפקה בקיץ אשתקד בבורסת המשנה הבריטית (AIM), ומאז מנייתה יותר משילשה את עצמה והיא נסחרת - נכון לרגע כתיבת שורות אלו - לפי מחיר של 4 ליש"ט בקירוב המשקף שווי חברה של 770 מיליון דולר.

Plus500, המפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת בחוזי הפרשים (CFD - Contracts for Difference) על מניות, סחורות, מדדים, מט"ח ותעודות סל, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2013 ולשנה כולה. ההכנסות עמדו אשתקד על 115.1 מיליון דולר, גידול שנתי של 105%, ואילו הרווח הנקי לפני מס היה 67.2 מיליון דולר, כמעט פי 3 מזה של 2012. גל הבר, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, הסביר ל"גלובס" כי תוצאות אלו נובעות, בין היתר, מההנפקה שהגדילה את החשיפה של המוצר שלה לקהל יעד גדול יותר, וכך סייעה במיצוב שלו כאחד החזקים בשוק ה-CFD. זו אחת הסיבות מדוע העלות הממוצעת של רכישת לקוח קטנה ברבעון הרביעי בשיעור משמעותי של 18% (ראו טבלה), אך במבט שנתי - נותרה בעינה. "מאז ההנפקה, קל לנו יותר לגייס לקוחות חדשים", אומר הבר.

החברה, נזכיר, פעילה בעיקר בשוק הבריטי שעבורו הביטוי CFD ברור כשמש. לפי מחקר שנערך באחרונה על ידי Investment Trends, חברת מחקר אוסטרלית, ל-Plus500 יש נתח שוק של 5% בשוק ה-CFD הבריטי (החמישית בגודלה, נכון לספטמבר האחרון), וזה אומר שהחברה "ממש לא קרובה לתקרה", לדברי הבר. ארבע מתחרותיה הן: City Index (בעלת נתח שוק דומה); Saxo Capital Markets; CMC Markets; והשחקנית הכי גדולה בשוק - IG.

כמחצית מהפעילות של Plus500 - דהיינו מחצית מההכנסות, מגיעה דווקא מהשימוש באפליקציות של החברה בהתקנים ניידים - טאבלטים וסמארטפונים של אפל ושל סמסונג. הבר מתגאה כי לאפליקציה של החברה, הן בטאבלט והן בסמארטפון, יש את הציון הגבוה ביותר מבין כל אפליקציות ה-CFD הזמינות. "אחת הסיבות לכך היא שממשק המשתמש שלנו בהתקן נייח זהה לזה של התקן נייד", אומר הבר.

Plus500 היא חברה מאוד נזילה, בין היתר בגלל מבנה הוצאות רזה (רק 55 עובדים, וצפי לתוספת כוח אדם של עובד אחד או שניים בשנה הקרובה). הוצאות השיווק והמכירה של החברה מהוות 39% מסך ההכנסות, ואילו הוצאות ההנהלה והכלליות מהוות רק 3%. כך, שיעור הרווח התפעולי הוא 58.4%, ושיעור הרווח הנקי לאחר מס עומד על 44%.

נזילות שמאפשרת נדיבות

נזילות זו, שבאה לידי ביטוי בקופת מזומן ששוויה הנוכחי הוא 84.1 מיליון דולר, מאפשרת לחברה להתמיד במדיניות חלוקת הדיבידנד הנדיבה שלה (חצי מרווחיה), ואפילו לחלק דיבידנד מיוחד.

וכך, בגין תוצאות אלו תחלק החברה דיבידנד רגיל של 0.154 דולר למניה (17.3 מיליון דולר בסך הכול) ודיבידנד מיוחד של 0.1369 דולר למניה (15.7 מיליון דולר בסך), ובסך הכול 33 מיליון דולר. סך הדיבידנד שחילקה החברה מאז ההנפקה הוא 41 מיליון דולר. חלוקות אלו, שמאותתות על ביטחון החברה בעתידה, מגלמות תשואת דיבידנד של 6.5%.

לגבי 2014, סיפקה Plus500 תחזית (מילולית בלבד) מעודדת, וציינה כי פעילותה מתחילת השנה הייתה "חזקה", ולדירקטוריון יש את "הביטחון שהשנה ובשנה הבאה תמשיך החברה להציג שיעורי צמיחה משמעותיים", דברי ההודעה.

המספרים של Plus 500
 המספרים של Plus 500