מפרק מטבחי טופז: חשד להברחת נכסים ע"י הבעלים

ביהמ"ש אסר על שתי חברות שבבעלות חתניו של דניאל חורי, הבעלים של מטבחי טופז, לבצע שינויים בנכסיהן, עקב חשד שהעלה המפרק להברחת נכסים

פרשת קריסת מטבחי טופז מסתבכת: בית המשפט המחוזי בנצרת הוציא צו מניעה זמני האוסר על שתי חברות שבבעלות חתניו של דניאל חורי, הבעלים של מטבחי טופז, לבצע שינויים בנכסיהן, עקב חשד שהעלה המפרק הזמני של החברה להברחת נכסים של חברת ספייס, יצרנית המטבחים של טופז, לחברה שבבעלות החתן.

השופט עאטף עיילבוני נעתר לבקשתו של עו"ד גיא גיסין למתן צו המניעה, וכן אישר לו לחקור עסקה שבמסגרתה הועבר חלק מהפעילות של חברת ספייס, יצרנית המטבחים של טופז, לחברת פורמיליין שבבעלות חתנו של דניאל חורי, אבי בניון.

בבקשה לצו המניעה טען עו"ד גיסין כי על-פי מידע ראשוני שהגיע אליו עולה כי בחודש אפריל 2013, כאשר מצב החברות היה כבר בכי רע, הועבר חלק ממערך הפעילות של חברת ספייס לחברת פורמיליין.

בנימוקיו לבקשה כותב עו"ד גיסין כי קיים חשד כי אין מדובר בעסקה שבמהלך העסקים הרגיל של החברות, וכי לא ניתנה לספייס כל תמורה ראויה בגינה.

עוד ציין עו"ד גיסין בבקשה כי מהבדיקה שערך עולה כי הועבר לפורמיליין פס הייצור של ספייס, שעסק ביצור דלתתות וחזיתות למטבחים, אשר סופקו על-ידי ספייס לטופז וממנה ללקוחות טופז, כאשר מדובר בפס ייצור ייחודי ורווחי ביותר. על בסיס זה וכן על בסיס ידע שקיבלה מבכירי ספייס, החלה פורמיליין לייצר עבור ספייס וטופז וכן עבור יצרני מטבחים וצדדים שלישיים.

"עולה חשד כי עסקת ההעברה נועדה ושימשה להברחת נכסיה של ספייס לפורמיליין, המצויה בשליטת בני משפחתו של בעל השליטה בחברות", כתב עו"ד גיסין בבקשה.

השופט עיילבוני נעתר כאמור לבקשת עו"ד גיסין והוציא צו מניעה זמני האוסר כל ביצוע של העברה או שיעבוד או דיספוזיציה (שינוי) בנכסיהן של פורמיליין והיי סין (חברה נוספת בבעלות חתן נוסף של חורי, יגאל בן-חמו), לרבות מכוניות, ציוד הנדסי ונכסים אחרים, למעט מכירה שוטפת של מלאי והפעילות העסקית השוטפת.

כמו כן אסר השופט בהחלטתו על החברות לבצע חלוקת דיבידנד או תשלומים אחרים לדניאל חורי, אבי בניון, יגאל בן-חמו או למי מבני משפחותיהם או לגופים הקשורים עמם, למעט שכר עבודה.

עוד הורה השופט לחורי, בניון והחברות שבשליטתם למסור לעו"ד גיסין את כל המידע הדרוש על מנת לבדוק את העסקה ולברר האם מדובר בהברחת נכסים או פעילות של החברות שבפירוק.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודשיים, חברת "טופז אמנות המטבח" נקלעה לקשיים ולא סיפקה ל-890 מלקוחותיה מטבחים שהוזמנו זה מכבר ושולמה בעבורם התמורה המלאה. הלקוחות נמצאים בסיטואציה לא פשוטה אחרי ששילמו עשרות אלפי שקלים ונותרו ללא מבוקשם. סך כל חובות החברה ללקוחות עומד על כ-12.5 מיליון שקל.

בנוסף, בעקבות הקשיים אליהם נקלעה החברה, כ-100 עובדים איבדו את מקומות עבודתם, בעיקר עובדים בצפון הארץ. החוב לעובדי החברה, רק בגין דין קדימה, עולה על 3 מיליון שקל.