בונוס של 2.8 מ' שקל למנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע

סלע מצטרף לרשימת שיאני השכר ל-2013 עם עלות שכר של 5 מיליון שקל ■ בכירי טבע בצמרת, ובראשם ג'רמי לוין עם עלות של יותר מ-25 מ' ש'

אל רשימת שיאני השכר המתגבשת ל-2013 הצטרף היום מנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע, שנהנה אשתקד מעלות שכר מפנקת של כ-5 מיליון שקל.

בהתאם לתנאי העסקתו, סלע זכאי למענק של 2.5% מרווחי החברה לפני מס, ואשתקד הוא נהנה ממענק שמן של 2.8 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מפי שישה ברווחי אשטרום, ל-127 מיליון שקל.

השיפור בתוצאות אשטרום מיוחס למכירת מניות מבטח שמיר, למכירת שטחי מסחר וכן לעלייה בהיקפי הפעילות השוטפת. משכורתו החודשית של סלע, שהחל בכהונתו כמנכ"ל החברה בסוף 2006, עומדת על כ-60 אלף שקל צמוד למדד, והצטברה ב-2013 ל-1.1 מיליון שקל. נוסף על כך הוא נהנה מתגמול מבוסס מניות בהיקף דומה (1 מיליון שקל). ב-2012 עמדה עלות שכרו של סלע על 2.8 מיליון שקל.

סלע מתמקם בין שני בכירי יצרנית בגדי ההלבשה התחתונה דלתא - המנכ"ל ובעל השליטה אייזיק דבח, עם עלות שכר שהתקרבה ל-7 מיליון שקל, ומנהל החברה הבת סטיב קליין, עם עלות שכר של 4.3 מיליון שקל.

את הצמרת הגבוהה של טבלת השכר מאיישים בכירי חברת טבע - בראשם המנכ"ל לשעבר, ג'רמי לוין, שעלות שכרו אשתקד הגיעה ליותר מ-25 מיליון שקל (7.2 מיליון דולר) - יותר משליש מתוכו בגין "מצנח זהב" שהופעל בשל פיטוריו מהחברה.

פורש נוסף מטבע, הממוקם אחרי לוין, הוא אהרון (אריק) יערי, שעבר לנהל את בזן, ונהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של קרוב ל-17 מיליון שקל (4.8 מיליון דולר) - יותר ממחצית מהסכום כ"מצנח זהב".

עוד בטבע, עלות שכר שלושת הבכירים שעדיין עובדים בחברה - המדען הראשי ד"ר מייקל היידן, מנהל פעילות אסיה פרופ' יצחק קרינסקי והיועמ"ש ריצ'רד אגוזי - עמדה אשתקד על כ-11 מיליון שקל כל אחד (3-3.2 מיליון דולר).

את רשימת עשרת שיאני השכר סוגרים בשלב זה איציק אברכהן, מנכ"ל רשת קמעונאית המזון שופרסל, עם עלות שכר של 3.9 מיליון שקל, וסמנכ"ל הכספים של דלתא, יוסי חג'ג', עם עלות שכר של 3.2 מיליון שקל.

שיאני השכר ב- 2013
 שיאני השכר ב- 2013