החוזה שיהפוך את וויין רוני לאחד מהכדורגלנים העשירים בעולם

רשמית: חלוץ מנצ'סטר יונייטד יישאר במועדון עד 2019 ויקבל כ-300 אלף ליש"ט בשבוע; יהפוך בכך למרוויח הגדול ביותר בפרמיירליג

וויין רוני עשה בסוף השבוע צעד גדול בדרכו להפוך לאחד משחקני הכדורגל העשירים ביותר בעולם, לאחר שחתם רשמית על חוזה משודרג במנצ'סטר יונייטד: ירוויח למעלה מ-300 אלף ליש"ט בשבוע, נטו, עד לסוף עונת 2018/19. חוזהו הקודם של החלוץ בן ה-28 היה אמור להסתיים בקיץ 2015, והכניס לו כ-250 אלף ליש"ט בשבוע.

רוני, שחגג אתמול את השדרוג עם שער בניצחון החוץ של מנצ'סטר יונייטד על קריסטל פאלאס במסגרת הפרמיירליג (0-2), ירוויח על-פי "הגרדיאן" סך של כ-85 מיליון ליש"ט בחמש וחצי השנים הבאות רק מחוזהו באולד טראפורד. לכך יש לצרף את הסכמי החסות האישיים שלו עם חברות כמו סמסונג ונייקי, שימשיכו להעשיר את חשבון הבנק שלו.

בשנת 2013 העריך השבועון "סאנדיי טיימס" את הונו האישי של השחקן האנגלי ב-51 מיליון ליש"ט, מקום 15 מבין ספורטאים פעילים וספורטאי עבר בממלכה הבריטית (במקום הראשון דייויד בקהאם - עם 165 מיליון ליש"ט). לאור החוזה החדש, צפוי רוני להתקדם משמעותית בדירוג הזה.

היקפי חוזי הכדורגלנים באנגליה אינם חשופים, אך לפי פרסומים שונים בתקשורת האנגלית, ההסכם החדש של רוני יהפוך אותו לבעל השכר השנתי הגבוה ביותר בתולדות הליגה הבכירה באנגליה, ולמשתכר הבכיר בפרמיירליג כיום. חברו לחוד ביונייטד, רובין ואן פרסי ההולנדי, יהיה במקום השני עם חוזה בסך 250 אלף ליש"ט בשבוע; יא-יא טורה ממנצ'סטר סיטי מקבל חוזה בסיס של 200 אלף ליש"ט בשבוע, שיכול להאמיר עד ל-240 אלף ליש"ט; לואיס סוארז יקבל בליברפול גם הוא כ-200 אלף ליש"ט בשבוע.

כמו כן, חוזהו החדש של רוני שם אותו בשורה אחת עם המרוויחים הגדולים ביותר בכדורגל העולמי כיום: כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי, זלאטן איברהימוביץ' ורדמאל פלקאו.

רוני הגיע ליונייטד ב-2004, לאחר שנרכש מאברטון. הוא כבש בקבוצה 209 שערים ב-431 הופעות, והיה שותף להישגיה הרבים בתקופה זו, שכללו זכייה בחמש אליפויות אנגליה וגם הנפה אחת של גביע ליגת האלופות ב-2008.