הזהירות עדיין מתבקשת

בוול סטריט הסיכוי למגמת ירידה עדיין קיים ואולי אפילו עלה; צריך להתרחש אירוע מאוד מאוד מפתיע ואופטימי בשביל למשוך את המדדים למעלה

תל אביב 25 נשאר בין אותם גבולות שציינו בשבוע שעבר כך שאין יותר מדי מה לעדכן. אנחנו עדיין סבורים שיש לקחת בחשבון ירידות שערים, הן על פי גרף המדד והן משום שהסיכוי לירידות שערים בוול סטריט גם תקף מבחינתנו.

1,295 ו-1,266 הן רמות המבחן שמהלך מתחתיהן ילמד כל התפתחות מגמת ירידה.

מצב הישראליות

מי שהתחילה לככב ומממשת את התחזית השורית שלנו לגביה היא TEVA . כאמור, אנחנו מחזיקים אותה בתיק קניון המניות כאחזקה טכנית מעניינת במשבצת הבריאות. לא מחזיקים אותה על בסיס כלכלי עסקי שכן אנחנו, בכל הצניעות המתבקשת, לא מתלהבים מהחברה כחברה. אם אחרים מתלהבים ואנחנו מרוויחים מזה, לא איכפת לנו לטעות ושהחברה תפתיע במהלכים פורצי דרך. מעדיפים להרוויח כסף ולאכול כובע מלהישאר עם הכובע ולקבץ נדבות...

בטווח הקצר, מהלך העליה הדי חד של המניה צפוי להניב תיקון למטה. 45.5 פלוס מינוס זה שער טוב לנסות להגדיל/לפתוח פוזיציה. מהלך מתחת ל-44 דולר, אם יתרחש, יבטל את ההתלהבות.

עוד ישראלית שמרכזת עניין היא איזיצ'יפ . אם אחרי תמיכה משולשת ב-22 דולר היא לא מצליחה להתרומם, זה סימן מדאיג. יש סיכוי שאם היא תגיע לאזור הזה פעם רביעית, היא תרד מתחת לתמיכה. האינדיקטורים לא מעודדים. מהלך מעל 27 דולר ישנה את התמונה.

זהירות מתבקשת, עדין

בוול סטריט הסיכוי למגמת ירידה עדיין קיים ואולי אפילו עלה. נכון שלפעמים פער זמן שעובר ממתן תחזית למימושה קצת שוחק וקצת מערער את הביטחון העצמי אבל במקרה של וול סטריט, הידועה גם בתעתועים שלה, הפער לא מספיק גדול בשביל שנשנה תחזית. להיפך, העליות האחרונות נראות כמו מלכודת קונים. צריך להתרחש אירוע מאוד מאוד מפתיע ואופטימי בשביל למשוך את המדדים למעלה. מי שמהמר על אירוע כזה בשבוע האחרון של פברואר הוא נועז וכמובן יתוגמל טוב אם יצדק. אנחנו מעדיפים להיות במצב הבטוח. יש הגנות על תיק קניון המניות, put 178 על ה-SPY לפקיעה של ה-07 למרץ שמומנו על ידי כתיבת CALL 183 בכמות הרלבנטית.

מניות הסחורות ממשיכות להיות מעניינות בהכללה ובתיק קניון המניות אנחנו עדיין יותר מ-30% במניות סחורות ואנרגיה. אם תוסיפו את DE - ו-CME, שיש להן קשר לעניין, אנחנו בחשיפה משמעותית. נקווה שתמשיך להיות לטובתנו.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.