הפניקס ביטלה את האסיפה לאישור תנאי העסקתו של המנכ"ל

(עדכון) הדירקטוריון דחה שוב את האסיפה לאישור תנאי העסקתו של אייל לפידות והיא בוטלה ■ היועץ החיצוני של חברת הייעוץ למוסדיים תומך בתנאי ההעסקה ולפי הערכות הם יתמכו באישור התנאים

המסע לאישור תנאי ההעסקה של אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס , הולך ומסתבך. הפניקס החליטה הערב (ב') לבטל את אסיפת בעלי המניות לאישור תנאי העסקתו של לפידות. מכיוון שלא ניתן לדחות אסיפה יותר מפעמיים, כפי שעשתה הפניקס, האסיפה בוטלה וכעת הדירקטוריון יצטרך לדון בנושא וככל הנראה יבצע שינויים נוספים בתנאי העסקתו של לפידות בכדי לרצות את אנטרופי.

בחוות דעת שהוציאה בסוף השבוע חברת הייעוץ אנטרופי, היא המליצה ללקוחותיה המוסדיים להתנגד לאישור תיקון ולהארכת הסכם ההעסקה של לפידות (עד יוני 2017), וכן לאישור הקצאת חבילת ני"ע ללפידות בשווי של 15-20 מיליון שקל לאורך שנות ההסכם. שתי הסוגיות אמורות לעלות מחר (יום ג') לאישור בעלי המניות באסיפה כללית.

עם זאת, לפי הערכות של גורמים בשוק בעלי המניות היו צפויים לא לאשר בסוף את תנאי העסקתו של לפידות.

המלצת אנטרופי להתנגדות נובעת בעיקר בשל "ההיקף המקסימלי הגבוה של התגמול הכולל, היקפו החריג ביחס למקובל במגזר הפיננסי ובמגזר הביטוח בפרט, וגם לאור היקפו של הרכיב הקבוע (בפרט לאור העובדה שרכיב זה שונה וכעת חורג ממדיניות התגמול שאושרה לא מכבר)", כדברי אנטרופי.

הפניקס עדכנה בשבוע שעבר את אומדן התגמול שיקבל לפידות עבור 2013, מסך עלות כוללת של כ-5.9 מיליון שקל לסך של כ-6.5 מיליון שקל.

כמו כן, באנטרופי ציינו כי ההתנגדות נסמכת גם בהתייחס ל"חולשה הקיימת בענף הביטוח בעניין קיומם של כלים יעילים לקביעת היקף תגמול סביר וראוי למנהלים בחברות הביטוח, כפי שנעשה לאחרונה בענף הבנקאות".

ההמלצה של אנטרופי להתנגד לתנאי העסקתו של לפידות בהפניקס נעשתה בניגוד להמלצתו של רו"ח יעקב גולדמן, מומחה חיצוני שאנטרופי שכרה לטובת הטיפול בתנאי העסקה של לפידות, מתוך רצון להימנע מניגודי עניינים מול לקוח משלם. גולדמן המליץ לתמוך בסוגיות שהועלו להצבעה, אך גם העלה שורת הסתייגויות.

הוא נימק את תמיכתו ב"השפעה הצפויה על החברה לאור יישום חוק הריכוזיות והצורך בנוכחות אקטיבית של המנכ"ל במכירה", ובכך ש"ביצועי החברה טובים ביחס לענף כולו".

לדברי גורמים בכירים בשוק המוסדי, שהתייחסו לחוות הדעת החדשה של אנטרופי, סביר שההצעות הנוכחיות לשינוי תנאי העסקתו של לפידות בהפניקס לא יעברו כפי שהן. "קשה לי לראות כיצד המוסדיים יפעלו בניגוד להמלצה של אנטרופי", אמר לנו מנהל השקעות מוסדי בכיר. עם זאת, בהצבעות קודמות נהגו חברות הביטוח לתמוך בתנאי ההעסקה של עמיתיהם.

כבר בינואר הציפה אנטרופי בפני לקוחותיה את ההסתייגויות שהעלה רו"ח יעקב גולדמן מחבילת השכר שהוצעה אז ללפידות (וכללה חבילת אופציות של 21 מיליון שקל, ללא ני"ע נוספים). מאז ועד עתה החבילה לא אושרה במלואה.

"להבנתנו, מדובר במקרה מיוחד"

חבילת ניירות הערך הנוכחית, שאנטרופי המליצה שלא להיענות לה, כוללת כמה רכיבים: כ-2.5 מיליון אופציות למניות הפניקס (שיהוו לאחר מימושן כ-1% ממניות הקבוצה), שמחיר המימוש העדכני שלהן הוא 12.29 שקל למניה, לעומת 13.2 שקל בהצעת התגמול הקודמת ומחיר שוק של 12.19 שקל. שווי חבילת האופציות הוא 7.45 מיליון שקל.

בנוסף מבקשת הפניקס להעניק ללפידות 289 אלף מניות חסומות - כ-0.11% ממניות הקבוצה - המהוות הטבה שנתית ממוצעת של כ-1.07 מיליון שקל; חבילת מניות של 1.2 מיליון שקל שיינתנו ללפידות מדי שנה (Salary Stock); וחבילה נוספת של כ-545 אלף אופציות שניתנות למימוש לכ-0.2% ממניות הקבוצה, רק במקרה של סיום יחסי עבודה בתקופה של חצי שנה ממועד החלפת השליטה בקבוצה. שווין הכולל של האופציות הללו עומד על כ-1.33 מיליון שקל.

נציין כי נוסף על רכיבים אלו ללפידות כבר אושר שכר חודשי ברוטו של 136 אלף שקל (כ-1.63 מיליון שקל לשנה) ומענק קבוע של 1.35 מיליון שקל. כך, סך עלות הרכיב הקבוע בשכרו של לפידות היא כ-3.7 מיליון שקל בשנה. בשקלול ה-Salary Stock עלות שכרו הקבוע של לפידות פורצת את הרף שנקבע במדיניות השכר של הפניקס. נוסף על כך, לפידות יקבל בונוס של עד 4 מיליון שקל לשנה (עם השגת תשואה על ההון של 17% ומעלה).

בהפניקס ציינו בהקשר זה כי "ועדת התגמול ודירקטוריון החברה החליטו לאשר את חבילת התגמול המוצעת, לרבות הקצאת ניירות הערך המוצעים, חרף החריגות האמורות ממדיניות התגמול בכל הנוגע לתגמול ההוני, הואיל ולהבנתם מדובר במקרה מיוחד".

לפידות
 לפידות

ניירות ערך
 ניירות ערך