באיחוד האירופאי מדברים על סלולר דור 5; ואיפה אנחנו?

התעשייה הישראלית מאוחדת בדעה: מחדלי משרד התקשורת הביאו אותנו למצב שכל העולם מדבר על דור רביעי פלוס ואנחנו מפגרים מאחור

נלי קרואו, הממונה האחראית על תחום התקשורת באיחוד האירופאי, מסמנת את המטרה עבור אירופה כולה: דור חמישי בכל מדינות האיחוד ב - 2020. קרואו, נשאה אתמול דברים בכנס ודבריה מהדהדים היטב בתערוכה.

לדברי קרואו, באירופה יש היום רשתות סלולריות שאינם יודעות לדבר היטב אחת עם השנייה, רשתות מסורבלות, ובעיקר פיגור מתמשך מול המערב ומול המזרח בקידמה הטכנולוגית בתחום הסלולר. קרואו אמרה כי אירופה הולכת ומאבדת מהמובילות שלה וזה דבר שאסור שיקרה. היא נתנה דוגמא לכך שבאירופה המפעילים פועלים ב-28 רצועות תדרים, דבר שמקשה מאד על ההתפתחות הטכנולוגית.

היא הדגישה את דרום קוריאה שכבר החלה לעבוד ולתקצב את כל ההכנסות לדור החמישי והצהירה כי האיחוד האירופאי יקציב 50 מיליון אירו כדי לסייע לתעשייה לפתח את הסטנדרט הבא שעדיין לא ברור איך הוא ייראה אמנם אבל מפתחים באקדמיה ובמעבדות כבר יושבים ומתכננים אותו.

קרואו אמרה כי הדור השלישי והרביעי יישארו איתנו עוד הרבה זמן, ואפילו הדור השני בסלולר, וזה לא צריך לרפות את ידיהם של המפעילים להסתכל קדימה ולהבין את היתרונות ליבשת מהיערכות עתידית.

נציין שבתערובת הסלולר mwc בברצלונה השנה, מציגים היצרנים רעיונות ומחשבות כיצד ייראה הדור החמישי ומדובר על קצב של 1 ג'יגה למשתמש. היצרנים מדברים על שנת 2020 כשנה שבה ניתן יהיה לראות את הדור החמישי קורם עור וגידים ומתגבש למוצר. מניסיון העבר ניתן להבין שזה יעד ריאלי שכן תעשיית הסלולר מתקדמת לדור חדש בטווחים שבין 5-10 שנים.

בקרב המשתתפים הישראליים בתערוכה ישנה תמימות דעים שישראל בגלל מחדלי משרד התקשורת בשנים האחרונות, מתברברת ומסתבכת בתוך סבך רגולטורי שהיא אינה יודעת לצאת ממנו, ולכן לא השיקה רשתות דור רביעי, לא כל שכן מסוגלת לדבר בכלל על דור רביעי פלוס, מה שקרוי בשפה המקצועית lte Advance שהעולם כבר עובר אליו בהדרגה.

מקובל לחשוב שבדור הרביעי המהירות הממוצעת לגלישה היא 150 מגה ביט לאתר סלולרי ובפועל מדובר על קצב אפקטיבי ללקוח של 10-15 מגה, כמובן שתלוי במספר הגולשים. בדור המתקדם של ה-lte מדברים על קצב של 300 מגה לאתר שזה אומר קצב אפקטיבי של 20-30 מגה למשתמש.