חברת גניגר במו"מ למכירת הייפלסט ב-15.5 מיליון אירו

החברה, שהכפילה את מחזור ההכנסות של גניגר, מייצרת יריעות פוליאתילן ■ בסוף שנת 2012 העסיקה הייפלסט 150 עובדים, ושיעור הניצולת במפעל שלה בבלגיה במהלך שנה זו עמד על 65%-70%

שבע שנים לאחר שרכשה את חברת Hyplast (הייפלסט) ההולנדית, רכישה אשר הכפילה את מחזור ההכנסות שלה, דיווחה היום חברת גניגר על מו"מ שאותו היא מקיימת למכירת החברה ההולנדית לצד ג', בתמורה ל-15.5 מיליון אירו. גניגר עצמה רכשה את החברה בשנת 2007 בתמורה ל-6.8 מיליון אירו. מרבית התמורה הייתה במזומן, ומקצתה באופציות, שמומשו למניות גניגר.

חברת גניגר מפעלי פלסטיק, העוסקת בייצור ובשיווק יריעות פוליאתילן לחקלאות ולתעשייה, מוחזקת בידי קיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל (33%), קיבוץ ברקאי (13%) ודיסקונט שוקי הון (17%), לאחר שאשתקד מכרה פימי את יתרת מניותיה בחברה. לאחר הדיווח טיפסה מניית גניגר בכ-5%, והיא נסחרת לפי שווי של 180 מיליון שקל.

הלוואות בעלים של 8.7 מיליון אירו

חברת הייפלסט עוסקת בייצור יריעות פוליאתילן מסוגים שונים, בין היתר לתחמיץ, וכן במיחזור יריעות פלסטיק, באמצעות מפעל הממוקם בבלגיה. לאחר שנרכשה על-ידי גניגר, הקימה הייפלסט חברה בת בארה"ב בשם Klerks, שהנה הזרוע השיווקית שמספקת תמיכה לוגיסטית לקבוצת גניגר במכירות שלה בצפון אמריקה. גניגר אינה מספקת בדוחותיה את פירוט התוצאות של פעילות הייפלסט, כך שלא ניתן לדעת את חלקה היחסי מכלל פעילות גניגר. גניגר העמידה הלוואות בעלים וערבות הדדית לחוב של הייפלסט, בהיקף של 8.7 מיליון אירו, נכון למארס אשתקד.

גניגר אמנם מוכרת את הייפלסט במחיר גבוה ביחס למחיר הרכישה, אולם יש לקחת בחשבון כי במהלך שנת 2011 ביצעה החברה השקעה בשדרוג קו ייצור של הייפלסט, אשר הגדיל את יעילות ואיכות מוצרי החברה. בסוף שנת 2012 העסיקה הייפלסט 150 עובדים, ושיעור הניצולת במפעל שלה בבלגיה במהלך שנה זו עמד על 65%-70%.