טיול לסופ"ש: סיור לכל המשפחה בשביל משקיף לכינרת

ממצפה אופיר הכינרת התכולה פרוסה כמו מונחת על כף היד. מסלול נפלא, המתמשך לאורך שולי רמת הגולן אל מול הנוף הפתוח

עונה מומלצת: חורף ואביב

התאמה: משפחות מיטיבות לכת

קושי מסלול: בינוני (כמה ירידות תלולות!)

אורך מסלול: כשישה קילומטרים

משך מסלול: כארבע שעות

מפה: מפת סימון שבילים מס' 1 "החרמון, הגולן ואצבע הגליל" (מהדורה אחרונה: 2008)

הגעה מצומת צמח: פונים מזרחה בכביש 92. נוסעים עד צומת כורסי, פונים ימינה בכביש 789. בסוף העלייה ישנה פנייה משולטת ימינה, למצפה אופיר.

המסלול אינו מעגלי - יש צורך בהקפצת רכבים או בתיאום איסוף מנקודת הסיום; יש להקפיד על הליכה בשבילים המסומנים בלבד - קיימת סכנת התדרדרות; נקודת סיום המסלול - תחנת דלק סונול ממזרח לכביש 92, מעט צפונית לכניסה לעין גב.

ממצפה אופיר הכינרת התכולה פרוסה כמו מונחת על כף היד. מסלול נפלא, המתמשך לאורך שולי רמת הגולן אל מול הנוף הפתוח שיורד עד סמוך לשפתה. מדרומה של מרפסת התצפית מסמנות כמה מדרגות את ראשיתו של שביל מסומן כחול. השביל נמשך לאורך שולי הרמה, ומערבית לו נשקפות ללא הרף הכינרת וגדותיה, ואם הראות טובה - נשקפים גם צפון עמק הירדן, מזרח הגליל, הירדן ההררי והגליל העליון. לאורך המצוק פזורים עדיין כמה בונקרים סוריים, שממחישים היטב עד כמה מוחלטת הייתה שליטתם על התנועה בעין גב.

כעבור קילומטר בערך נפרד השביל משפת הרמה ומתחיל לגלוש במורד. מעט אחרי שחולפים על-פני כרם זיתים נאה והסתעפות שבילים (שביל הגולן מטפס כאן בחזרה לרמה) מגיעים אל שרידי ביר א-שגום, או בשמו האחר בני יהודה הישנה. מקום שכוח אל זה מהווה אבן דרך בתולדות ההתיישבות הציונית, ובפרט זו של היישוב הישן. בשנת 1886 ערכו כאן בני קהילת צפת ניסיון שני להתיישב בגולן, אלא שגם הוא כשל. לא הרבה נותר מהמקום, שבו חיו גם בדואים, שמהם נרכשו האדמות: מעיין ושוקת, חורבות מבנה, שרידי גדרות אבן ומטעים, אך סיפורים יש לרוב והם מרגשים ועצובים.

מבני יהודה ממשיך השביל לרדת במדרון. הוא יורד עד אוכף שמדרום לו נשקפים מדרונותיו הירוקים של נחל עין גב. בדרך עוברים מהשכבה הגיאולוגית של בזלת הכיסוי אל שכבת סלעי המשקע הימיים, שברוב הגולן קבורה מתחתיה, וכאן, בגלל קו השבר הגדול, מציצה מתחת. בהמשך ישנה עלייה קטנה אל קרן עין גב: גבעה יפהפייה שממנה נופים לכל עבר. הירידה מהקרן תלולה ומחייבת זהירות. שביל מוביל מתחתית הירידה אל נקודת הסיום, בסמוך לתחנת הדלק.