המאבק להורדת יוקר המחיה: משרד הכלכלה באיחור של שנה

במשרד הכלכלה נלחמים ביוקר המחיה, בתנאי שזוכרים מה שצריך לעשות ■ בשנת 2013 לא קרה שום דבר ממה שהוסכם במתווה לוקר ■ במשרד הכלכלה מודים הערב: "אכן, בשנת 2013 לא פורסמו מכסות"

משרד הכלכלה התפאר היום (ד') בהפחתת מכסי המגן על מוצרי חלב לשיעור של 20%, ופרסם ליבואנים את רשימת המכסות העדכנית לייבוא לשנת 2014. המהלך, כך מסר מינהל התעשיות במשרד הכלכלה, מבטא את מימוש המתווה להוזלת מחיר מוצרי החלב שהוביל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר בתיאום עם הרפתנים ומועצת החלב.

אלא שמתווה לוקר הוסכם כבר בחודש אוקטובר 2012 ובמסגרתו, כבר ב 2013, משרד התמ"ת (כיום משרד הכלכלה) היה אמור לפרסם את המכסות המעודכנות לייבוא של מוצרי חלב במכס מופחת. אלא שבשנת 2013 לא קרה שום דבר: מכסות עדכניות לא פורסמו, יבוא נרחב של מוצרי חלב על בסיס מתווה לוקר לא נעשה, והיום משרד הכלכלה נזכר לבשר את הבשורה.

שר הכלכלה נפתלי בנט צוטט בהרחבה בהודעה שפרסם משרד הכלכלה אודות שבחו של המהלך, בציפייה שיוביל להורדת מחירים לצרכן - הורדה שכאמור היתה אמורה לקרות כבר לפני כשנה.

במשרד הכלכלה מודים הערב: "אכן, בשנת 2013 לא פורסמו מכסות". גורמים במשרד אמרו כי יתכן שהעיכוב הממושך בפרסום המכסות העדכניות, שאולי יוזילו את המחיר של חלק ממוצרי החלב, נובע מחילופי השלטון: "שר הכלכלה בנט החליף את השר שלום שמחון וגם מנכ"ל המשרד לשעבר, שרון קדמי הוחלף בעמית לנג. זה מסוג המקרים שקורים במקרה של חילופי שלטון", אמר אחד הגורמים.