אנזימוטק מרחיבה את ההנפקה המשנית ל-4.698 מ' מניות

מחיר המניה יעמוד על 28 דולר ■ לחתמים הוענקה אופציה הניתנת למימוש ב-30 הימים הקרובים לרכוש מהחברה 704,828 מניות רגילות נוספות

אנזימוטק הישראלית הודיעה אתמול (ה') על תמחור (פרייסינג) של הצעת המכר לציבור. ההנפקה הורחבה ומספר המניות גדל ל-4,698,857 מניות רגילות, במחיר של 28 דולר למניה. בנוסף, לחתמים הוענקה אופציה הניתנת למימוש ב-30 הימים הקרובים לרכוש מהחברה 704,828 מניות רגילות נוספות במחיר הנ"ל למניה.

כל המניות הנמכרות הן של בעלי המניות בחברה, והחברה לא צפויה לקבל תקבולים כלשהם ממכירת מניות זו. ההצעה לציבור צפויה להסתיים בתאריך ה-5 במארס, בכפוף למספר תנאים.

בעל המניות הגדול באנזימוטק הוא מפעל גלעם (Galam) של קיבוץ מענית, שבו 180 חברים, אשר ימכור מניות בשווי של 46 מיליון דולר (160 מיליון שקל), ויירד מהחזקה של 30.2% ל-22.4% (דהיינו יממש כרבע ממניותיו). שווי כל הונו בחברה עומד על 180 מיליון דולר (630 מיליון שקל). קיבוץ מענית מחזיק במפעל דרך חברת החזקות ששמה "אוכמנית", וזו למעשה נמצאת בבעלות חברי הקיבוץ. סביר מאוד להניח שכמו בעבר, המפעל יחלק לפחות חלק מתמורת המכירה כדיבידנד ל"אוכמנית", כלומר לחברי הקיבוץ.

בנק אוף אמריקה מריל לינץ' וג'פריס משמשים כמנהלי ההנפקה. וולס פרגו סקיוריטיס משמש כחתם מוביל בהנפקה. קנקורד ג'יניוטי ו-וודבוש סקיוריטיס משמשים כחתמי משנה בהנפקה.

הצהרת רישום בנוגע לניירות ערך אלו הוגשה ואושרה כאפקטיבית על ידי הרשות לניירות ערך האמריקאית. ההנפקה אינה מהווה הצעה לרכישת מניות לציבור בישראל.

אנזימוטק, שהוקמה במהלך 1998 אך השיקה את המוצר הראשון שלה רק במהלך 2003, היא מעין יצור כלאיים של חברת ביומד עם חברת מזון תעשייתית. החברה, שנולדה בתוך החממה הטכנולוגית "ניות" שבנצרת עילית, מפתחת ומייצרת תוספי מזון ומרכיבים תזונתיים מבוססי ליפידים (מולקולה טבעית המסיסה בשמן, שתפקידה העיקרי הוא לשמש מרכיב מבני). מוצרי החברה מיועדים לענפי התזונה - עבורו היא מפתחת ומייצרת מרכיבים לתחליף חלב אם ולתוספי מזון, והפארמה, בו מפתחת ומייצרת תחת המותג Vaya שלושה תוספי מזון קליניים לטיפול בבעיות רפואיות ספציפיות: Vayarin לטיפול בהפרעות קשב אצל ילדים; Vayacog עבור הפרעות זיכרון קוגניטיביות מוקדמות אצל מבוגרים; ו-Vayarol נגד עודף טריגליצרידים. החברה מעסיקה 158 עובדים, 126 מתוכם בארץ, 30 בארה"ב ושניים בסין.