בועת הנדל"ן: האם כדאי לרכוש קרקע חקלאית?

מושב הדיון "זרעים של בנייה" שייערך במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן 2014 יעסוק בדגש החדש שניתן לקרקע חקלאית, לאור תוכנית שר האוצר יאיר לפיד

בועת הנדל"ן הביאה לעליית מחירים ולביקוש שיא לדירות למגורים ולהשקעה. לצד אלה שזוכים לגור בקורת גג משלהם, יש את אלה שעדיין מחפשים את ההזדמנות הנכונה, בהתאם לתקציב העומד לרשותם. רבים רואים בקרקע חקלאית כהזדמנות בלתי חוזרת וכהשקעה לטווח הארוך, כשהמגמה הרווחת היא לרכוש קרקע בזול, להמתין לקבלת אישורי הבנייה ואז לבנות את בית החלומות ולממש את הזכות להתגורר בדירה משלהם, או למכור את הקרקע לאחר קבלת האישורים הנדרשים ולזכות ברווח כספי נאות.

מושב הדיון "זרעים של בנייה" שייערך במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" בשיתוף בנק מזרחי טפחות, יעסוק בדגש החדש שניתן לקרקע חקלאית, לאור תוכנית שר האוצר יאיר לפיד לבנות פרויקטים של דיור להשכרה בעיקר על קרקע חקלאית, מבחינת מחירי פידיון קרקע חקלאית והיכולת להפקיע אותה מידי החקלאים. כמו כן יעסוק המושב בעימות בין הקיבוצים לבין רשות מקרקעי ישראל על התנאים בהם ניתן לחדש את הבנייה בקיבוצים, וכן על ההסדרים להקניית בעלות בקרקע בקיבוצים ובמושבים ותופעת הכספים האסורים.

במושב ישתתפו: איתן ברושי, מזכיר התנועה הקיבוצית; מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים; עו"ד ינקי קוינט, יועץ משפטי, רשות מקרקעי ישראל; עו"ד משה קריף, ממייסדי הקשת הדמוקרטית המזרחית ועו"ד חגי שבתאי, חגי שבתאי, שפירא עורכי דין. המנחה יהיה משה ליכטמן, פרשן בכיר ב"גלובס".

ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" תתקיים ב-12.3.2014. הוועידה תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.