מנכ"ל וודסייד מציב אולטימטום ומאיים בביטול עסקת "לוויתן"

פיטר קולמן מאשר חשיפת "גלובס" ואמר בראיון לעיתון אוסטרלי כי לוודסייד יהיה "נוח מאד" אם שיטת המיסוי שתקבע ישראל תהיה דומה לשיטה הנהוגה באוסטרליה ■ ועדה מיוחדת צפויה לקבוע את נושא מיסוי הגז ליצוא

וודסייד תראה את עצמה משוחררת מעסקת הענק לרכישת הזכויות ב"לוויתן" אם סוגיית המיסוי על הגז ליצוא לא תיפתר עד סוף החודש, כך הזהיר היום מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן. בראיון ליומון Australian אמר קולמן כי "אם ענייני המס לא ייפתרו עד ל-27 למארס כל צד יוכל לעצור את העסקה". קולמן אמר כי לוודסייד יהיה "נוח מאד" אם שיטת המיסוי שתקבע ישראל תהיה דומה לשיטה הנהוגה באוסטרליה.

וודסייד חתמה ב-7 לפברואר על מזכר הבנות לרכישת 25% מהזכויות ב"לוויתן" בסכום כולל של 2.7 מיליארד דולר. בעקבות העסקה דיווח "גלובס" כי בניגוד לרושם שנוצר בישראל, הצד האוסטרלי לעסקה אינו רואה אותה כסגורה, בעיקר בשל סוגיית המיסוי שעדיין לא הוסדרה.

נושא מיסוי הגז לייצוא בישראל טרם הוסדר סופית. חוק המיסוי על רווחי יתר של מפיקי גז ונפט, שנחקק בעקבות המלצות וועדת ששינסקי קבע כי בעיסקאות גז לייצוא יחושב המס לפי מחיר העברה שבו יימכרו מפיקי הגז את הגז לחברות היצוא. ואולם טרם נקבע המנגנון שלפיו יחושבו מחירי ההעברה.

"גלובס" דיווח לאחרונה כי הוועדה שמונתה לנושא בראשות מנכ"לית האוצר יעל אנדורן צפויה לקבוע את המנגנון לקביעת מחיר ההעברה על בסיס ה-Netback או החזר ההשקעה במקובל בכל סוג של עיסקה - עסקאות הזרמת גז בצנרת, עסקאות מכירת גז נוזלי וכו'.