לירם משלימה את רכישת הבעלות על סקאל אינטרנשיונל

סקאל אינטרנשיונל מחזיקה בזיכיונות למוצרי המותג KEDS בישראל ■ העסקה נעשתה לפי שווי של 11 מיליון שקל

כ-4.5 שנים אחרי שרכשה 50% מחברת סקאל אינטרנשיונל, חברת לירם רוכשת 50% נוספים מהחברה מידי סקאל ספורט, הנמצאת בבעלות האחים מאיר וסולי סקאל, לפי שווי של כ-11 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

סקאל אינטרנשיונל מחזיקה בזיכיונות למותג קדס (KEDS), לרבות המותג קדס קידס ומוצרי המותג קדס בתחום ההלבשה התחתונה, מצעים ועוד.

חברת לירם, הנמצאת בבעלות משה זילברשטיין, היא בעלת רשת אופנת הילדים קדס קידס. רשת קדס קידס משלמת לסקאל אינטרנשיונל תמלוגים כשיעור ממכירות המותג בישראל.

בספטמבר 2009 רכשה חברת לירם את חלקה (50%) של חברת בריל בסקאל אינטרנשיונל תמורת 5.3 מיליון שקל, וכעת, עם הרכישה הנוכחית, היא מחזיקה במלוא המניות (100%) בחברה.

בשעתו אמר מנכ"ל בריל, יהודה אלבז, כי בחברה החליטו למכור את חלקם בסקאל אינטרנשיונל כי "לא ראינו פוטנציאל גידול משמעותי בחברה הזאת, ואין לנו מה לחפש שם. ללירם יש פוטנציאל, כי זה העסק שלו".

מכירת המניות של בריל באה אז במקביל לסגירת רשת חנויות קדס לנשים שהצדדים הפעילו ישירות.

העסקה הנוכחית מגיעה במקביל למשא-ומתן שמנהלת חברת סקאל ספורט למכירת פעילות האופנה שלה לחברת בריל, תמורת 95 מיליון שקל.

רשת קדס קידס מונה היום 65 חנויות, ש-16 מתוכן מופעלות בזכיינות, והיתר בבעלות ישירה של החברה. מחזור המכירות של הרשת הסתכם אשתקד ב-118 מיליון שקל (ללא מע"מ).

במהלך 2013 פתחה הרשת 4 חנויות, והשנה היא עתידה לפתוח 3 חנויות נוספות, שאחת מהן תיפתח בשבוע הבא בנתיבות.

בפני קדס קידס עומד השנה אתגר לא פשוט, לנוכח התגברות התחרות בשוק בגדי הילדים עם כניסתן של קסטרו, מנגו וההשקה הצפויה בעוד כמה ימים של רשת The Children's Place בישראל.

"אנחנו קודם כל חברת אופנה שמציעה מוצרים אופנתיים ומושקעים מאוד. במקביל יש לנו קו מוצרים יומיומי, עם מחירים תחרותיים, שנותן מענה לתחרות בשוק. בעונה הבאה נרחיב את קולקציית הבייסיק, כך שהיא תיתן מענה לתחרות. היום זה לא רק עניין של מחיר אלא של היצע. ההיצע מאוד גדול, ולכן אתה צריך להיות מאוד מיוחד", אומר זילברשטיין.