אישום: התחזה לנציג של פייסבוק וסלקום והוציא כספים במירמה

שרון גולן נאשם כי התחזה לגורמים שונים ופנה לאזרחים שאת פרטיהם האישיים השיג באמצעות תוכנת אגרון, ובאמצעות כך קיבל לידיו סכומי כסף רבים

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (ה') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד שרון גולן, תושב אשקלון בן 30, המייחס לו 74 אישומים בגין זיוף, מירמה ועבירות נוספות.

על-פי כתב האישום, בין השנים 2011-2014, התחזה גולן לגורמים שונים ופנה לאזרחים שאת פרטיהם האישיים השיג באמצעות תוכנת אגרון, ובאמצעות כך קיבל לידיו סכומי כסף רבים.

לדברי הפרקליטות, בשנת 2011 התחזה גולן לנציג חברת פייסבוק ופתח חשבון בשם LOTO WIN WINNER, באמצעותו שלח לאנשים רבים הודעות כוזבות על זכייתם בסכום של 2 מיליון שקל בהגרלה שנערכה על-ידי החברה. הנאשם הסביר למתלוננים כי על מנת לקבל את כספי הזכייה, עליהם להעביר אליו עמלת תיווך בסך של כ-2,500 שקל. המתלוננים העבירו לנאשם את סכומי עמלות התיווך, וכך קיבל לידיו הנאשם סך של 16.2 אלף שקל, ואף ניסה לקבל מהם סך של 14 אלף שקל נוספים.

אישום נוסף מייחס לגולן התחזות לאזרחים והצגת חשבונות בנק פיקטיביים בכוונה להונות את חברת סלקום לביצוע עסקאות לרכישת מכשירי טלפון סלולריים. לפי האישום, הנאשם קיבל לידיו במירמה מכשירי טלפון סלולריים בסך של כ-28 אלף שקל. כמו כן, ניסה לקבל מכשירי טלפון סלולריים נוספים בסך של כ-16 אלף שקל.

בנוסף, נטען, התחזה הנאשם לנציג חברת סלקום וכך הציע למתלוננים הצעות עסקיות הנחזות להיראות כהצעה רשמית של חברת סלקום תוך שימוש במסמכים מזויפים, וכך קיבל לידיו הנאשם מהמתלוננים את פרטיהם האישיים ואת פרטי כרטיסי האשראי שלהם, ביצע בכרטיסי האשראי חיובים רבים וקיבל באמצעותם במירמה סכום של כ-50 אלף שקל.

לפי כתב האישום, באוקטובר 2012 הקים גולן אתרי אינטרנט פיקטיביים לשם ממכר טלפונים סלולריים. לאחר שנוצר קשר בין גולן למתלוננים, מסר להם הנאשם הצעות פיקטיביות למכירת טלפונים סלולריים ודרש מהם לשלם עבור מכשירי הטלפון הסלוריים באמצעות מזומן או באמצעות העברה לכרטיס ויזה נטען במטבע חוץ. סמוך לאחר מכן משך הנאשם את הכסף.

עוד נטען נגד גולן בכתב האישום כי ביוני 2013 הוא הקין אתר אינטרנט פיקטיבי לבעליהם של צימרים שונים בצפון הארץ. לאחר שנוצר קשר בין גולן למתלוננים, מסר להם הנאשם הצעות פיקטיביות שונות לאירוח, וביקש מהם למסור לו את פרטיהם האישיים ופרטי כרטיסי האשראי שלהם לצורך הבטחת העסקה. לאחר שהנאשם קיבל את הפרטים, נהג הנאשם לשוב ולפנות למתלוננים וטען בפניהם בכזב כי מערכת החיוב באשראי אינה עובדת אצלו עקב תקלה, וכי לצורך הבטחת העסקה עליהם להעביר לו סכום כסף לביטחון. סמוך לאחר מכן משך הנאשם את הכסף.

לפי האישום, באמצעות העסקאות קיבל לידיו הנאשם מהמתלוננים פרטי כרטיסי האשראי שלהם וביצע בהם חיובים בסך כולל של כ-86 אלף שקלף וניסה לקבל מהמתלוננים במירמה באמצעות שימוש בכרטיסי האשראי שלהם סך נוסף של כ-107 אלף שקל.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד נועם שביט.