אופ"א: מי שלא משחק באירופה, לא ייענש על הפסדים כספיים

בליברפול ומונאקו יכולים לנשום לרווחה, בינתיים: למרות שרשמו הפסדים גדולים ב-2012/13, תקנות הפייננשל פייר-פליי ידלגו עליהם בבדיקות הקרובות

על-אף שסיימה את העונה האחרונה בהפסדים של 50 מיליון ליש"ט, שאסורים על-פי תקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP) של אופ"א - ליברפול לא צפויה לספוג סנקציות מארגון הכדורגל האירופי, ולהיות מורחקת על-ידי הארגון מהמפעלים האירופיים בעונה הבאה, או להיענש באופן אחר. הדבר נוגע גם לגבי מונאקו הצרפתית - שנמצאת בבעלות האוליגרך דמיטרי ריבולובלב וצפויה לדווח על גירעון עתק בעונה הנוכחית.

הסיבה? באופ"א אישרו בפני סוכנות הידיעות AP, כי מועדונים שלא משתתפים העונה במפעלים האירופיים - כמו ליברפול ומונאקו (שרק עלתה לליגה הבכירה בצרפת העונה) - לא יעברו הפעם את הביקורת הכלכלית של ההתאחדות האירופית.

בסוף השבוע הקודם הודיעה אופ"א כי 76 מתוך 237 המועדונים שמשתתפים העונה במפעלים האירופיים נמצאים בחקירה בחשד להפרות תקנת הברייק-איבן של הפייננשל פייר-פליי, שמגבילה את ההפסדים בשתי העונות הקודמות (2012/13 ו-2011/12) ל-45 מיליון אירו בלבד, בתנאי שאלו מכוסים על-ידי בעלי הקבוצות.

ליברפול, מונאקו ודומותיה, שצפויות לשחק ב-2014/15 באירופה, כן יעמדו למבחן הכלכלי של אופ"א בשנה הבאה, ועל מנת לא להיענש בעונת 2015/16 - יצטרכו להוכיח הפסדים תפעוליים של פחות מ-45 מיליון אירו בשלוש עונות (2011/12-2013/14). כזכור, מלבד הרחקה מהמפעלים האירופיים, צפויה אופ"א גם להטיל עונשים קלים יותר על קבוצות סוררות - אזהרות, קנסות, שלילת תמלוגי זכויות שידור, וכו'.