מבחן דו-גלגלי: ימאהה MT-07 - מחזיר אהבות קודמות

ימאהה מציעה אלטרנטיבה שימושית ונאה עד (ואם) שתגיע הרכבת הקלה לגוש דן

שעה שלמה היא תוספת הזמן המבוזבז שצפויה לנהגי המכוניות בעוד חמש שנים בדרכים הגוש-דניות הסתומות של מדינתנו שונאת התחבורה הציבורית, מתעבת הדו-גלגלים. שעה שתצטרף לשעתיים הממוצעות שרבים מכם מבלים כבר היום בזחילה משמימה של 20 קמ"ש, ו-10 קמ"ש ואופס תאונת-פקק-סתמית-צריך-להחליף-פרטים, ואנחנו כבר בעצירה מוחלטת.

קשה להאמין שהישראלי הממוצע היה מאמין, אם היו אומרים רק לפני עשר שנים, שיסכים לשהות כל כך הרבה זמן על כיסא, סתם בדרך לעבודה. אולי קל לנו יותר לעכל את הסיוט הזה בגלל שסיממו אותנו בסם איום וממכר שנקרא טלפון סלולרי.

זה יכול להיות אחרת. הרי אפשר, תרתי משמע, לצאת מהקופסה ולרכוב על אופנוע. העניין הוא שרוב העולם בוחר לעשות את זה פחות ופחות. מכירות האופנועים בנסיגה משום שהרוב מעדיפים מכוניות, קטנועים או - במדינות שבהן זה גם עובד - תחבורה ציבורית.

לכן הימאהה MT-07 הוא אופנוע שחשוב כל כך למי שעדיין מאמין בשני גלגלים. יש יפים ממנו ויש חזקים ממנו אבל דווקא הוא יכול לעשות את זה. מדובר בכלי נאה ומעוצב עם ירידה לפרטים קטנים - כונסי האוויר בצדי המכל עשויים פלסטיקה דמוית קרבון. ברגים גסים במכוון על הפנס הקדמי. המפלט הקצרצר. המושב המדורג.

האתתים הקדמיים שמנמנים שנראים כמו קרני עגל קטן, כאלו שבא לך לאחוז בהם בקריאות "דיו" לעבר השקיעה. ברכיבה קל מאוד להטות אותו אל תוך העיקול והוא משרה שם הרבה מאוד ביטחון. המתלים עושים עבודה מצוינת כל עוד לא לוחצים יותר מידי והגשש הצמוד לרגלית שמזהיר שהגזמת, ישתפשף באספלט רק בזוויות קיצוניות שקשה להאמין שקונה של אופנוע כזה יגיע אליהן.

למרות שאין מיגון רוח אפשר לרכוב איתו בקלות ב-120 קמ"ש ואפילו ב-140. יש לו מנוע כוחני במידה, כזה שאוהב מאוד מומנט ומאפשר שעשועים ברצועת כוח שימושית. אם רוכבים באופן רגוע אפשר לקבל נתוני צריכת דלק של יותר מ-25 ליטר לקילומטר, מספרים שמתאימים לקטנוע - מאידך קשה לחשוב על קטנוע שיגרום לפליטת צווחה מביכה של אושר בתוך הקסדה.

האופנוע הזה חשוב גם לימאהה. ההצלחה חסרת התקדים של הקטנוע הספורטיבי שלהם, הטי-מקס, קצת השכיחה מהם שהם צריכים גם אופנוע של ממש בקטגוריית הביניים. עכשיו יש להם כלי בטוח יחסית עם בלמים מצוינים ו- ABS, כלי שבגלל המושב הנמוך והמשקל הקל יכול להתאים גם לבעלי ניסיון מועט, להביא לקוחות חדשים או להחזיר אהבות קודמות של כאלו שהיו על אוכף לפני שנים ורוצים לחזור לחוויה הדו-גלגלית.

כשיש גם מחיר סביר, 55 אלף שקל, יחסית כמובן למיסי מדינת ישראל המופרכים, יש לו סיכוי להצלחה קטנה ומפתיעה גם בשוק שלנו.