ארדואן משיב מלחמה ליריביו: מאיים לחסום את פייסבוק ויוטיוב

ראש ממשלת טורקיה מאשים את מתנגדיו הפוליטיים בטענה כי הם עושים שימוש בפלטפורמות האינטרנט הללו כדי להפיץ את משנתם ולהסית את הציבור נגדו ■ ארדואן: "לא נשאיר את האומה שלנו לחסדי היוטיוב והפייסבוק"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן מאיים לחסום את פייסבוק ויוטיוב לאחר הבחירות המקומיות ב-30 במארס, לאחר שהאשים את מתנגדיו הפוליטיים בטענה כי הם עושים שימוש בפלטפורמות האינטרנט הללו כדי להפיץ את משנתם ולהסית את הציבור נגדו.

ארדואן כיוון את דבריו כנגד מי שנחשב למוביל ההתנגדות לשלטונו, האימאם הטורקי פטולה גילן, שחיי בארה"ב בעשור האחרון לאחר שהסתכסך עם צמרת הממשלה בטורקיה. אררדואן מאשים את גילן ב"פיברוק" הקלטות הקושרות אותו לפרשת השחיטות שמטלטלת את המדינה ואת מפלגתו של ארדאון כבר מספר חודשים.

"אנחנו נחושים בעניין הזה, לא נשאיר את האומה שלנו לחסדי היוטיוב והפייסבוק", כך אמר אתמול ארדאון בראיון לטלוויזיה הטורקית. "ננקוט בצעדים ההכרחיים בדרך החזקה ביותר", לדבריו. כאשר נשאל האם חסימה של האתרים הללו היא חלק מאותם צעדים, ארדאון השיב כי הוא אכן מתכנן לחסום את האתרים.

ארדואן המשיך לטעון כי ההקלטות שפורסמו באינטרנט הן חלק מקונוניה שנועדה להשחיר ולהרוס אוו ואת מפלגתו, שלדבריו השיגה השגים כלכליים רבים ותרמה לשיפור רמת החיים של הציבור במשך העשור שבו היא נמצאת בשלטון.