גם ברקליס מעלה המלצה למניית טבע: "תעלה ל-65 דולר"

ברקליס: החששות מפני פקיעת הפטנט על הקופקסון מוגזמים מדי, עסקי הגנריקה עומדים בפני שיפור והחברה יכולה להוציא עד 6 מיליארד דולר לרכוש חברות

העלאת המלצה נוספת למניית טבע . בנק ההשקעות הבריטי ברקליס העלה בסוף השבוע את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד ל-65 דולר בעוד האנליסטים צופים כי החברה תחל "לשחרר ערך" בעסקי הגנריקה שלה ותמזער את הפגיעה הצפויה מפקיעת הפטנט על הקופקסון.

האנליסטים מציינים כי חרף הזינוק האחרון במניית טבע, המניה עדיין מפגינה ביצועי חסר ביחס למתחרות בענף. כך, למשל, בשנתיים האחרונות רשמה טבע תשואה חיובית של 18% בעוד מיילן עלתה ב-139% ואקטביס ב-228%.

"אנו מאמינים שהמשקיעים ריאליים, אם לא פסימיים מדי, בנוגע לעסקי טבע ובמיוחד באשר לפקיעת הפטנט על הקופקסון", נכתב בסקירה. האנליסטים צופים שיפור בעסקי הגנריקה ומציינים לחיוב את מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל.

בברקליס מעריכים שה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לא יאשר גרסה גנרית לקופקסון במאי, אם כי הם מציינים שהמשקיעים מוכנים לתרחיש הגרוע מכל - שאישור כזה אכן יינתן בקרוב. הם גם מעריכים שטבע תפגין יותר אגרסיביות ברכישות כדי להעלות את רווחיה בשנתיים-שלוש הקרובות. חרף רמות החוב הנוכחיות של טבע, האנליסטים סבורים כי החברה יכולה להוציא עוד 5-6 מיליארד דולר לרכישת חברות, מה שעשוי להעלות את רווחיה ב-10%-20%.

כאמור, מחיר היעד של ברקליס למניית טבע עומד על 65 דולר לשנה הקרובה, אך האנליסטים מציינים כי היא יכולה להגיע ל-75 דולר בתרחיש האופטימי ביותר או לחלופין לרדת ל-40 דולר בתרחיש הפסימי.