עתירה לבג"ץ: לחתום על הסכם עדת מדינה עם שולה זקן

התנועה לאיכות השלטון יוצאת נגד החלטת פרקליט המדינה שלא לחתום על ההסכם

פרשת עדותה החדשה של שולה זקן כעת שלב הבג"ץ: התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ג') עתירה דחופה לבג"ץ נגד פרקליט המדינה שי ניצן, וכן כנגד זקן וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בדרישה שפרקליט המדינה יחזור בו מהחלטתו שלא לחתום על הסכם עדת מדינה עם זקן. התנועה מבקשת משופטי בג"ץ להוציא צו "שיורה להמשיך בהליכים שיאפשרו את זימונה של הגב' זקן להשלמת עדותה בפני בית המשפט בתיק הולילנד".

עוד דורשת התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עו"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ונידאל חאיק, להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית באותם עניינים שעלו בעדות שמסרה בשבוע שעבר זקן בפני חוקרי המשטרה.

זאת, "במטרה לרדת לחקר האמת ולהבטיח את מיצוי הדין בפרשות אלה, ובכדי להגן על שלטון החוק ועל אמון הציבור בנבחריו וברשויות המדינה, נוכח חומרת הפרשות בהיותן עוסקות בחשדות לשחיתות כנגד ראש ממשלה לשעבר". התנועה מבקשת מבג"ץ לקבוע מועד לדיון דחוף בעתירה, כדי לאפשר להליך זה להיות רלוונטי, נוכח המועד שנקבע למתן הכרעת הדין בתיק הולילנד 31 במארס.

"מצב שבו ראש ממשלה נחשד ומואשם בפלילים הינו שעת מבחן לפוליטיקה הישראלית", נכתב בעתירה, "ליציבותו של שלטון החוק, לעוצמתה של מערכת אכיפת החוק וליכולתה לפעול למיצוי ההליך הפלילי ביעילות, באפקטיביות, ללא מורא וללא משוא פנים". החלטת הפרקליטות להימנע מחתימת הסכם עדת מדינה עם זקן, לטענת התנועה לאיכות השלטון, "מונעת מבית המשפט ומהציבור כולו להיחשף לעדותה של הגב' זקן ולקדם בכך את חקר האמת ומיצוי ההליך הפלילי".

מדובר לטענת העותרת בהחלטה בלתי סבירה במידה המחייבת התערבות מצד בג"ץ. עוד נטען כי לפרקליטות יש הכלים לבקש להעיד את זקן, גם בשלב הנוכחי של ההליך המשפטי, ולבית המשפט יש מיומנות להעריך את אמינות העדות ולתת לה את משקלה המתאים. (בג"ץ 1844/14)