בעזריאלי ייסדתי את מדינת היהודים

דוד עזריאלי מצדיע לציונות על ידי הצבת פסל בדמותו בכניסה לקניון עזריאלי ■ וגם: פרופ' עדה יונת מדברת על הפרס האמיתי שבו זכתה

היזם דוד עזריאלי החליט להצדיע לתנועה הציונית ועל הדרך לפאר את שמו ופועלו שלו, באמצעות פסל ברונזה בסגנון הריאליזם הסוציאליסטי - שמזכיר משטרי עריצים. במרכז הפסל מככבת דמותו של עזריאלי, וסביבה שש דמויות המתארות, לדעת הוגה הרעיון, את אבני היסוד של הציונות: חלוץ, פלמ"חניק, אחות, מדען, אדריכל, הייטקיסט ואשת עסקים. מעניין לציין כי פרט לעזריאלי עצמו (האדריכל העומד במרכז החבורה) כל האחרים הם דמויות אנונימיות. הפסל הוצב בשבוע שעבר בחזית מרכז עזריאלי, בכניסת הולכי הרגל לקניון, ומתחתיו הכיתוב: "המסע הציוני: מתכנן והוגה הרעיון - דוד עזריאלי". איזה רעיון? כנראה שאת זה של הפסל. למסע הציוני, כידוע, היה הוגה אחר. על הביצוע הופקד המעצב אליאב נחליאלי.

מיכל גלנטי וחגית פלג-רותם

‎‎הפרס האמיתי של יונת

המרכז הבינתחומי הרצליה, שחוגג 20 שנה להיווסדו, וקבוצת ריינהולד-כהן המתמחה בקניין רוחני, זכויות יוצרים וזיופים, החוגגת 80 שנים להיווסדה, קיימו אתמול כנס משותף בן יומיים בנושא: "גבולות הקניין הרוחני: עקרונות ודילמות חדשות". הכנס נערך בניהולו האקדמי של ד"ר ליאור זמר, מרצה וחוקר בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה.

פרופ' אהרון ברק, דוד גילת, פרופ' עדה יונת וד
 פרופ' אהרון ברק, דוד גילת, פרופ' עדה יונת וד

ברק, גילת, יונת וזומר

בכירים במערכת המשפט בעבר ובהווה שפקדו את הכנס זכו לשמוע, בין היתר, את פרופ' עדה יונת, כלת פרס נובל לכימיה, שהסבירה שאת הפרס האמיתי היא קיבלה בעצם מהנכדה שלה. "הנכדה שלי הכתירה אותי כ'סבתא של השנה' וזה שווה בשבילי כמו פרס נובל. למרות שאת הפרס מטעם הנכדה שלי אני צריכה להצדיק מחדש בכל שנה", אמרה יונת. היו שם: נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), פרופ' אהרון ברק מהמרכז הבינתחומי הרצליה; הנשיאה לשעבר של בית הדין הארצי לעבודה, השופטת (בדימוס) נילי ארד; השופטת (בדימוס), גבריאלה (דה-לאו) לוי; ד"ר ליאור זמר מהמרכז הבינתחומי הרצליה; עו"ד דוד גילת ועו"ד ערן ברקת מגילת ברקת ושות'; ד"ר אילן כהן; עו"ד תמיר אפורי; עו"ד רונית ברזיק-סופר ועוד.