נעילה שלילית בבורסה; פוקס צללה 4.2%, אבנר עלתה 1.3%

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ חשיפת "גלובס": מנכ"ל וודסייד האוסטרלית מגיע הבוקר לארץ ■ מנכ"ל דלק קידוחים, אתמול: "פוטנציאל אדיר לתגליות נוספות" ■ עוד חוזה לשותפות "תמר" ■ לב לבייב מכר מניות פוקס

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע ההתחממות במצב הבטחוני בדרום ומגמה שלילית בוול סטריט. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-0.1% בעוד מדד ת"א ירד בכ-0.6%. מניות הבנקים ומניית טבע נסחרו בירידות ומשכו את המדדים מטה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.28 מיליארד שקל.

ארגוני הטרור בעזה מגיבים על חיסול חוליית הג'יהאד האסלאמי: לפחות 20 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר אזור שדרות, נתיבות ושטח המועצה האזורית שער הנגב.

עלייה במפלס המתיחות נרשמה גם בזירה הגיאופוליטית, לאחר שמנהיגי מדינות ה-G7 הכריזו היום שסיפוח של חצי האי קרים לרוסיה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי ולכן במקרה שכזה הן עשויות להטיל סנקציות על רוסיה.

השוק השורי חגג השבוע יום הולדת 5, במהלכו טיפס השוק בכ-170%. כעת, האנליסטים והאסטרטגים חלוקים בדעתם לאן מועדות פני השוק. חלקם סבורים כי קיימים מספר סימנים המעידים על בועה בשווקים, ביניהם העלייה החדה במרווחי החוב ובשווי המניות. אחרים סבורים כי המגמה החיובית תימשך גם ב-2014, לצד התנודתיות. "הולך ומתבשל גל יורד בשווקים", טוען האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס, אלעד שמש. "היעדר האלטרנטיבות לכסף הזול בסביבת ריבית אפסית הוא הסיבה העיקרית להמצאות השווקים בקרבה לשיאי כל הזמנים. בטווח הקצר השוק עוד עשוי לגעת ברמות ה-2,000 נקודות אך בטווח הבינוני והארוך הסוחרים יחזרו לעסקאות השורט".

לב לבייב מכר מניות פוקס

אתמול נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל חברת וודסייד האוסטרלית פיטר קולמן בדרכו לביקור בזק בישראל על מנת לדון בסוגיית המיסוי על הגז ליצוא. קולמן יערוך במהלך ביקורו פגישות עם בכירי ממשל במשרד ראש הממשלה ובמשרדים נוספים. נציין את מניות "לוויתן" רציו , אבנר ודלק קידוחים .

ב-UBS הורידו היום את המלצתם למניית פרוטרום ל"מכירה", אך העלו את מחיר היעד ל-83 שקל.

שותפות פרוייקט "תמר" מדווחות הבוקר על חתימת הסכם נוסף. מדובר בהסכם לאספקת גז טבעי לשתי תחנות כוח באלון תבור וברמת גבריאל בהיקף של עד כ-4.5 מיליארד מטר מעוקב (BCM). מדובר בהיקף כספי מצטבר של מעל מיליארד דולר.

ועוד בגזרת מניות הגז, אתמול דיבר מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו בכנס בתל אביב וציין כי "יש עוד פוטנציאל אדיר לתגליות נוספות באגן הלבנט, בעיקר בשכבה העמוקה של 'חולות תמר'. עד עכשיו כיסינו רק חלק קטן מ'חולות תמר'". אבו הוסיף כי "גם במאגר 'לוויתן' לא מיצנו את כל הפוטנציאל. בשכבות העמוקות של 'לוויתן' יש סבירות גבוהה להימצאות נפט, ואנחנו מתכוונים להמשיך בפעילות האקספלורציה לגילוי נפט במאגר 'לוויתן' כבר ברבעון הרביעי של 2014".

‎‎קצת יותר מחודש לאחר שלב לבייב מכר 7% ממניות פוקס , הוא ממשיך לממש את החזקותיו בחברת האופנה, שמניותיה רשמו זינוק של כ-90% בשנה האחרונה. ‏ היום מכר לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, כ-8% ממניות פוקס, בתמורה כוללת של כ-115 מיליון שקל.‏

טבע ממשיכה במאמציה להעביר את מטופלי הקופקסון לגרסה החדשה והצליחה להעביר כבר 8.7% מהמטופלים נכון לסוף פברואר - כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול סוכנות בלומברג. אנליסטים בשוק מתחילים להישמע אופטימיים יותר באשר לתחזית טבע להעביר 30%-50% מהמטופלים לגרסה החדשה, שניתנת ב-3 זריקות בשבוע במינון של 40 מ"ג (במקום זריקה אחת בכל יום במינון 20 מ"ג).

מניית פרוטרום רשמה ירידה חדה במחזור גבוה. רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ניירות ערך, עדכן היום את סקירתו למניה. העדכון כולל הורדת המלצה ל"מכירה", והעלאת מחיר היעד ל-83 שקל.

חברת גילת הודיעה היום על שותפות חדשה עם Inmarsat , ספקית מובילה בתחום שירותי תקשורת לוויינית ניידת. השותפות נועדה לתת מענה להזדמנויות עסקיות נוספות הרלוונטיות לשירות ה- Global Xpress של Inmarsat גם לסקטור הטרמינלים הלווייניים הקרקעיים הנייחים.

בריינסוויי דיווחה אתמול על תוצאות ניסוי קליני שערכה בבית החולים סורוקה, במטרה לבחון את יעילות מכשיר ה-DEEP TMS שהיא מפתחת בטיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות במבוגרים. תוצאות הביניים של מחקר זה מעידות, כי גירוי מגנטי מוחי עמוק באמצעות סליל ייעודי לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הינו בטוח לשימוש ועשוי לשמש כטיפול יעיל להפרעות קשב וריכוז.

בנק ההשקעות האמריקאי Ascendiant Capital החל אתמול לסקר את מניית טאואר בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 12 דולר, פרמיה של כ-50% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]