מי ישדר עם ערוץ 1 את מונדיאל 2014? כרגע אין קופצים

אף גוף שידור לא ניגש למכרז של רשות השידור לטורניר בברזיל, אליו דרשה בין 500-700 אלף ש' למשחק; הערכה: אחרי הפחתה במחיר, תימכר חלק מהחבילה

שלושה חודשים לפני פתיחת משחקי המונדיאל בברזיל עדיין מתקשים בערוץ 1 למצוא גופי שידור שייקחו על עצמם חלק ממשחקי הטורניר, זאת לאחר שהמכרז שפרסמה הרשות למכירת חלק ממשחקי המונדיאל הסתיים ללא הגשת הצעות.

לפני כשבועיים פרסמה רשות השידור מכרז במסגרתו הציעה למכירה חבילה הכוללת בין שמונה ל-14 משחקים (לא פחות משמונה ולא יותר מ-14), המיועדת לזכיינים המשדרים בערוצים פתוחים בלבד. מטרת המכרז היתה להחזיר חלק מההשקעה של הערוץ ברכישת הזכויות ובעלויות ההפקה היקרות.

העובדה כי המכרז הסתיים ללא הצעות אינה מפתיעה, לאור העלות הגבוהה בה תומחרו המשחקים: עבור משחק משלב הבתים דרשו ברשות השידור 500 אלף שקל, משחק בשמינית הגמר תומחר ב-600 אלף שקל ועבור משחק ברבע הגמר דרשה הרשות סכום של 700 אלף שקל. בסך הכל דרש ערוץ 1 עבור חבילה מקסימלית של 14 משחקים, הכוללים משחקים משלב הבתים, שני משחקים משמינית הגמר ומשחק אחד מרבע הגמר - הצעה שלא תפחת מ-7.4 מיליון שקל.

ברשות השידור לא מתכוונים בכל מקרה לשדר את כל 64 המשחקים, וההערכה היא שבסופו של דבר ימצאו חלק מהמשחקים את דרכם לידיו של זכיין אחר. יש לציין גם לקראת מונדיאל 2010 בדרום אפריקה לא הוגשו הצעות למכרז הראשוני שפרסמה רשות השידור, בשל העלויות הגבוהות שדרשה, אולם בהמשך פורסם מכרז נוסף בעלויות נמוכות יותר ובסופו של דבר רכשה זכיינית ערוץ 2 רשת תשעה משחקים לשידור.

ערוץ 1 ישגר שלושה צוותים (שדר ופרשן) לשידור המונדיאל בברזיל. בתום שלב הבתים יחזור צוות שידור אחד, כאשר שני צוותים יישארו לכיסוי שלבי שמינית ורבע הגמר. בתום רבע הגמר יחזור צוות שני ארצה, כאשר השדר יורם ארבל והפרשן דני נוימן יישארו לשדר את משחקי חצי הגמר ואת הגמר שייערך בריו דה ז'ניירו ב-13 ביולי.