מסתמן: יאושר דור רביעי לפרטנר בתנאים מגבילים

הדרג המקצועי במשרד התקשורת הציג לשר ארדן את עמדתו לפיה אין מניעה לאשר תחת מגבלות השקה של הרשת ■ ההחלטה עוברת כעת למגרש של גלעד ארדן

הדרג המקצועי במשרד התקשורת הציג לשר התקשורת גלעד ארדן נייר עמדה בנושא מתן אישור לפרטנר להפעיל רשת דור רביעי. כפי שנחשף ב"גלובס", פרטנר רוצה להפעיל את הרשת החדשה על גבי 5 מגה הרץ שנמצאים ברשותה ואשר אותם פינתה לטובת הדור הרביעי.

ל"גלובס" נודע, כי המלצת המשרד היא לאפשר לפרטנר להפעיל את הרשת אך בצורה מוגבלת והכדור נמצא כעת במגרש של ארדן שיצטרך לקבל את ההחלטה הסופית.

המלצתו של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לאשר לפרטנר את ההשקה תלווה בתנאים שיגבילו את פרטנר בקידום מסיבי של שירותי הדור הרביעי, אך יחד עם זאת, יאפשרו לה בכל זאת להשיק משהו וזאת מתוך הבנה שאי אפשר וגם לא כדאי לחסום חברות מהתקדמות טכנולוגית, ובמיוחד כאשר מדובר במשאב שכרגע לא המדינה הקצתה (פרטנר משתמשת בתדרים שכבר קיימים ברשותה).

בין המגבלות שנשקלות, ישנם נושאים כמו מגבלות מהירות, מגבלות פריסה, מגבלות מחיר וכדומה, אך כאמור לא משנה מה אומר הדרג המקצועי, בסוף מי שיצטרך להחליט הוא ארדן.

סוגיית השקת הרשת בפרטנר הפכה להיות אחד הנושאים החמים ביותר בשוק הסלולרי וזאת משום שמשרד התקשורת מתעכב מסיבות לא ברורות בהחלטה בעניין איחוד בין הרשתות הסלולריות. פרטנר חתמה על הסכם עם הוט מובייל להשקת רשת דור רביעי, ופלאפון סלקום וגולן טלקום חתמו על הסכם דומה להקמת רשת משותפת.

מכיוון שאיש לא יודע מה רוצה שר התקשורת, יוצא מצב שכל השוק הסלולרי נמצא באי ודאות קשה ביותר. בתוך כך, החליטה פרטנר שלא לחכות ולהשיק רשת על גבי הדור הרביעי שלה, אבל היא עושה זאת על תדרים שקיימים ברשותה בתחום ה-1,800 מגה הרץ ועל 5 מגה הרץ בלבד.

רשת דור רביעי נדרשת למינימום 10 מגה על מנת שניתן יהיה לספק קצבים שייצרו הבדל לעומת קצב הגלישה הקיים היום, ולכן להשקת הרשת בפרטנר יש משמעותיות שהן יותר במישור השיווקי תדמיתי. פרטנר משקיעה הרבה כסף על מנת לבסס תפיסה ציבורית לפיה היא הרשת המהירה ביותר בישראל, ולכן הדור הרביעי הוא מבחינתה הזדמנות לחזק נקודה זו.

מעבר לכך, בפרטנר זוכרים היטב את הניסיון החיובי מההשקה של רשת הדור השלישי לפני כעשור שהייתה הראשונה בשוק הישראלי ובין הראשונות בעולם, ומקווים שהדור הרביעי יהווה מנוע צמיחה דומה.

בשולי הדברים נדגיש כי פלאפון וסלקום (אם כי במידה פחותה) צפויות להתנגד למהלך וניתן להעריך שכבר דאגו להעביר מסרים למשרד בעניין.