טדי שגיא רכש מבבו קובו את שוק קמדן ב-2.4 מיליארד ש'

שגיא, בעל השליטה בפלייטק, ירכוש את מלוא הבעלות מהמיליארדר הישראלי בבו קובו ושני שותפיו הבריטים ■ שווי העסקה: 400 מיליון ליש"ט ■ שגיא: "אנו רואים בקמדן פוטנציאל עסקי ותיירותי מדהים"

טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, ענקית התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, ואחד המיליארדרים הישראלים היחידים בעולם, מסמן את ההימור הבא שלו: שוק הקניות הפופולרי בלונדון, קמדן מרקט (The Camden Market).

שגיא רכש את מלוא הבעלות בקמדן מרקט - 50% מהמיליארדר הישראלי בבו קובו, בן זוגה של הדוגמנית מירי בוהדנה, ו-25% מכל אחד משני השותפים הבריטים של קובו - חברת הנדל"ן צ'לספילד (Chelsfield) וטייקון המסעדות ריצ'רד קרינג (Richard Caring). העסקה בוצעה לפי שווי כולל לשוק של 400 מיליון ליש"ט, 2.4 מיליארד שקל. העסקה כוללת נכס ששמו Hawley Wharf, שבו יוכל שגיא לבנות בעתיד 170 בתים, בית ספר ואפילו בית קולנוע.

קמדן מרקט בלונדון / צילום: רויטרס
 קמדן מרקט בלונדון / צילום: רויטרס

שגיא, רק בן 42, החל לבנות את הונו, המוערך ב-4 מיליארד דולר לפחות, לפני כעשור וחצי, כשפלייטק יצאה לדרכה. כעבור עשור, פלייטק היא הספקית המובילה בעולם של פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, והיא נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.

רק בתחילת החודש ביצע שגיא הצעת מכר כבדה ומכר מניות פלייטק בשווי של כחצי מיליארד דולר. סביר מאוד להניח שמכירה זו סייעה לו לממן את השקעתו החדשה, אך שגיא, וזה עניין די מהותי, היה לפני הצעת המכר ועודנו אחד המיליארדרים הישראלים הכי נזילים. לפי הערכת "גלובס", הונו הנזיל כבר "מדגדג" את המיליארד דולר. בצד הצעת המכר וההשקעה האמורות, שגיא צפוי להנפיק בקרוב בשוק ההון הבריטי חברת סליקה בבעלותו, SafeCharge שמה, שלהערכת העיתון "פייננשל טיימס" תונפק לפי שווי של 368 מיליון דולר "אחרי הכסף".

לדברי שגיא, "קובו השקיע משאבים רבים בפיתוח הפרויקט בשנים האחרונות והצליח למצב את האזור כאחד מאזורי הבילוי והתיירות הנחשבים בלונדון ובעולם כולו. הוא השקיע שנים רבות באיתור ובבחירת הרוכש הנכון מבחינתו. אני מודה לי על שבחר בי כממשיך דרכו בפרויקט חשוב זה. אנו רואים בקמדן מרקט פוטנציאל תיירותי ועסקי מדהים". לפי ידיעה שהתפרסמה ב"סאנדיי טיימס" הבוקר, השותפות של קובו עם שני הבריטים עלתה על שרטון והפכה "שברירית", והשלושה החלו לחפש קונה לחלקם לפני שנה וחצי, בין היתר מתוך רצון להתחיל לפתח את Hawley Wharf.

שוק קמדן הוא אחד השווקים הפופולריים בלונדון ואחת האטרקציות התיירותיות בעיר. השוק נמצא ברובע קמדן שבצפון לונדון, ומדי שנה פוקדים אותו 40 מיליון איש.