העוצמה של עזריאלי: רווח נקי של 930 מיליון שקל ב-2013

למרות השיפור התפעולי, העלאת מס החברות הובילה לירידה מתונה של 1% ברווחיה ביחס ל-2012

קבוצת עזריאלי ממשיכה להציג מספרים מרשימים בדוחותיה, והיום סיכמה את 2013 עם רווח נקי של 930 מיליון שקל, לצד צמיחה בפעילויות השוטפות שלה. העלאת מס החברות מ-25% ל-26.5% ב-2014 גררה את עזריאלי לרישום הוצאה חד-פעמית של 143 מיליון שקל, והובילה לירידה מתונה של 1% ברווחיה ביחס ל-2012.

קבוצת הנדל"ן המניב שבשליטת דוד עזריאלי מחזיקה 13 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל, המהווים כמחצית משווי נכסיה, עשרה נכסי משרדים ואחרים, שבעה פרויקטים בהקמה וחמישה נכסים מניבים בחו"ל. שווי נכסיה עומד על 17.2 מיליארד שקל, ושווי קניון הדגל שלה, מרכז עזריאלי בתל אביב, ממשיך לצמוח, והשנה טיפס ביותר מ-6% ל-2 מיליארד שקל. דמי השכירות ממנו צמחו ב-2% ל-114 מיליון שקל.

כמו כן מחזיקה הקבוצה בחברת ההשקעות גרנית הכרמל, הפועלת עבורה בתחומי האנרגיה (סונול), צבע (טמבור), מים ואיכות סביבה. לעזריאלי גם כמה השקעות פיננסיות, שהמרכזיות בהן הן 4.8% ממניות בנק לאומי ו-20% ממניות חברת האשראי לאומי קארד, שערכן צמח אשתקד יחד ב-181 מיליון שקל, ל-1.59 מיליארד שקל.

בחלוקת הפעילות למגזרים, רווחי מרכזי המסחר של עזריאלי צמחו השנה בשיעור מתון של כ-0.5% ל-705 מיליון שקל, לצד צמיחה נאה של כ-7% ברווחי המשרדים שלה, שהגיעו ל-301 מיליון שקל.

רווחי הנכסים בארה"ב ירדו ב-4% ל-99 מיליון שקל, בהשפעות סעיף מט"ח, אשר בנטרולו הציגו עלייה של 3.5%.

במהלך 2013 התקדמה עזריאלי בחלק מהפרויקטים היזמיים שלה, בהם פרויקט שרונה בתל אביב, מרכז עזריאלי בחולון, הרחבת קניון איילון ברמת גן ופרויקט עזריאלי ראשונים שבראשל"צ, בהשקעה כוללת של 1.05 מיליארד שקל (סך ההשקעה בתחום הייזום מוערכת ב-5.1-5.3 מיליארד שקל).

בחודש שעבר הודיעה עזריאלי על כניסתה לפעילות בתחום הדיור המוגן, ורכשה קרקע בכניסה למודיעין, שעליה תקים את הפרויקט הראשון בתחום, בהשקעה צפויה של 215 מיליון שקל.

צמצום הוצאות המימון

בצד הפיננסי ביצעה עזריאלי ב-2013 מימון מחדש להלוואות בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, מה שסייע להורדת הוצאות המימון שלה. זאת, יחד עם עסקאות מימון בהיקף של כחצי מיליארד שקל הצפויות השנה, יסייעו לה להמשיך לצמצם הוצאות אלה. החברה מציגה רמת מינוף נמוכה (סולו מורחב) של כ-23%, ויחס הון עצמי למאזן של 61%.

בפרמטרים התפעוליים מציגה עזריאלי בסיכום שנתי צמיחה של כ-6.5% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO) במגזר הנדל"ן, ועלייה של כ-2% בהכנסות התפעולית (NOI) מנכסים זהים (חלק החברה).

יובל ברונשטיין, מנכ"ל הקבוצה, מסר היום, כי "אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, המתמקדת בהשבחת נדל"ן מניב וייזום של פרויקטים חדשים, באה לידי ביטוי הן בתוצאות העסקיות והן בהתקדמות המשמעותית בפרויקטים היזמיים".

במקביל לדוחות הודיעה עזריאלי על חלוקת דיבידנד של 280 מיליון שקל לבעלי המניות. מניית עזריאלי טיפסה בשנה האחרונה ב-20%, והיא משקפת לחברה שווי שוק של יותר מ-14 מיליארד שקל. מוקדם יותר השבוע הודיע דוד עזריאלי על העברת 5.7% ממניותיו בקבוצה, בשווי של כ-800 מיליון שקל, לעמותה הנקראת על שמו, ופועלת בישראל.

עזריאלי
 עזריאלי