עובדי תדיראן מערכות פתחו בעיצומים בשל המיזוג עם אלישרא

בוועד העובדים טוענים כי הנהלת אלישרא החלה לבצע צעדים חד צדדיים למיזוג שתי חטיבות בתחום האותות האלקטרוניים בתוך תדיראן מערכות

200 העובדים המאורגנים של תדיראן מערכות, חברת בת של אלישרא מקבוצת אלביט מערכות, פתחו היום (ד') בעיצומים והם מאיימים להחריף אותם בימים הקרובים. בוועד העובדים טוענים כי הנהלת אלישרא החלה לבצע צעדים חד צדדיים למיזוג שתי חטיבות בתחום האותות האלקטרוניים בתוך תדיראן מערכות, כאשר ברקע כוונה ותיקה של אלישרא למזג גם מספר חברות בנות ובהן תדיראן מערכות.

הצעד הראשון במסגרת העיצומים הוא ביטול שיתוף הפעולה של עובדי תדיראן מערכות עם מספר חברות וחטיבות בקבוצה, בפרויקט גדול ומסווג של אלישרא בתחום הלוחמה האלקטרונית.

הצעדים הצדדיים לכאורה שכנגדם מלינים עובדי תדיראן מערכות כוללים איחוד אגפים, צמצום משרות והעברה של משרות בכירות מתדיראן לאלישרא. "אנחנו לא דורשים שיפור תנאים ולא כסף, אנחנו רק דורשים שהחברה וההנהלה יעבדו בשקיפות ובשיתוף פעולה", אמר היום יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל."הצעדים עליהם הכרזנו היום הם תחילת המאבק, ובמידה ולא יהיה שינוי מיידי בהתנהלות - נחריף את המאבק עד להשבתת החברה", איים פינקל.

בוועד טוענים כי צעדי ההנהלה מהווים פגיעה בהסכמים הקיבוציים ובעבודה המאורגנת - לא פחות. בוועד מציינים עוד כי בתוך 3 שנים אמורים אלף עובדי אלישרא לעבור מהמבנה הישן בבני ברק אל מבנה חדש של אלביט ברחוב המרכבה בחולון, כאשר בתקופה הזו מקווים בהנהלות של אלישרא ושל אלביט לסיים את מהלכי המיזוג.

קבוצת אלישרא עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, איסוף מודיעין ועוד. החברות המרכיבות את הקבוצה הן תדיראן מערכות, תדיראן ספקטרלניק ואלישרא. בראשות אלישרא עומד המנכ"ל החדש אדגר מימון, ובראשות קבוצת אלביט עומד המנכ"ל בצלאל מכליס.

עד כה לא התקבלה תגובת אלישרא.